י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התעללות מתמשכת

זעם בחסידות: פקחי העירייה הרסו את השטיבל הארעי של ויז'ניץ

שבועיים לאחר שחסידי ויז'ניץ בצפת חנכו את בית המדרש בברכתו של האדמו"ר - הרסו אותו היום פקחי העיר והזעם בחסידות ובקרב תושבי העיר גדול • גורם המעורה בפרטים אומר ל'בחדרי': "בשנתיים האחרונות אושרה בניית בית כנסת אחד בלבד בעיר" • בפנים: מכתבו של הרבי

זעם בחסידות: פקחי העירייה הרסו את השטיבל הארעי של ויז'ניץ
בית הכנסת של ויז'ניץ בצפת צילום: באדיבות המצלם

פקחים של עיריית צפת הגיעו היום (שני) להרוס את בית הכנסת של חסידי ויז'ניץ בעיר, שהוקם במבנה זמני לפני כשבוע בברכתו של האדמו"ר מויז'ניץ.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נצפים חסידי ויז'ניץ אוספים את חפציהם ליד בית הכנסת, כאשר פקחי העירייה בליווי מנוף עוקרים את המבנה מהשטח, כשעליו מתנוסס הסמל של חסידות ויז'ניץ.

מלבד הזעם הגדול ששורר בקרב עשרות חסידי ויז'ניץ שנאלצו לנטוש את מקום תפילתם - קיים גם כעס רב בקרב התושבים החרדים בעיר. כעס אשר מתמקד בעיקרו כלפי ראש העיר שוקי אוחנה. "אוחנה מתעלל בתושבים החרדים ומונע הקמת בתי כנסת בעיר ובשנתיים האחרונות אושר בית כנסת אחד בלבד, כאשר אלפי חרדים הגיעו לעיר ונאלצים להידחף למבני תפילה ישנים", אמר גורם המעורה בפרטים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

רק לפני פחות משבועיים, בערב שבת נשא, פורסם בחסידות מכתב קודשו של האדמו"ר מויז'ניץ, בו הוא מברך על "פתיחת בית מדרשנו בעיר הקודש צפת".

הרבי פתח את מכתבו בהבעת שמחתו על התרחבות גבולות הקדושה והחסידות: "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך בשמע הבשורה הטובה על התייסדות בית מדרשנו בעיר הקודש צפת מקום תפילתם של מצוקי עולם, האר"י הקדוש ותלמידיו תלמידי הבעל שם טוב, בית גדול שמגדלין בו תורה, שמגדלין בו תפילה".

מעיריית צפת נמסר ל'בחדרי חרדים': "עיריית צפת מברכת על הקמת בתי כנסת ומזמינה כל גורם המעוניין בהקמה, לבצע זאת כחוק, מתוך מטרה לשמור על הסדר הציבורי ועל בטיחות המתפללים. הדבר נכון בפרט בימים אלו כאשר אסון הר מירון וקריסת היציע בבית הכנסת בירושלים מהדהדים בכולנו. שלום המתפללים לפני הכל!".

"נמשיך לעזור ולסייע להקמת בתי כנסת בעיר לפי החוק, אבל חלילה לא נאפשר להכניס מבנים פיראטיים מסכני חיים שהוכנסו בניגוד לחוק וללא אישור. כולנו מצווים לפסוק ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״. לשון התגובה.

חסידות ויז'ניץ הרבי מויז'ניץ עיריית צפת שוקי אוחנה הריסת בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד