ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מאחורי הקלעים

סערה בחצר: מי לקח את כסאו של הרבי זצ"ל

בעקבות אי חלוקת הירושה בצורה מסודרת בין ארבעת האחים היורשים מקרעטשניף קרית גת, בשבת האחרונה נעלם כסא מכובד מחדרו של הבן הבכור שמכהן כמ"מ מקום אביו והאצבע המאשימה הופנתה כלפי בחור מחסידי האח הקטן שניסה להגניב אותו אל רבו | הכסא אותר נטוש והוחזר למקומו

סערה בחצר: מי לקח את כסאו של הרבי זצ"ל
הרבי זצ"ל והרבי הנוכחי על הכסא צילום: באדיבות המצלם

מיני סערה התחוללה בין חצרות החסידים בקרית גת, לאחר שבמהלך השבת שעברה, נעלם כסא מכובד ויקר ערך מבית האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת. כסא עליו ישב אביו האדמו"ר בעל ה'נועם ישראל' מקרעטשניף קרית גת זצ"ל שהוריש אותו לבנו הגדול.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הכסא נלקח מחדרו הפרטי של הרבי במהלך הטיש שנערך בליל שבת, לרגל שבת העלייה לתורה לבן האדמו"ר שיינשא השבוע עם נכדת הרבי מאלכסנדר וגאב"ד קרית אגו"י הגרע"י גשטטנר.

בחסידות הפנו אצבע המאשימה לבחור שמשתייך לחסידות מיאלען, אחיו הצעיר של הרבי וטענו כי הוא זה שלקח את הכסא מחדר הרבי באמצע הטיש בליל שבת.

האדמו"ר ממיאלען, הינו אחיו הצעיר של האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת מבין ארבעת הבנים והירושה טרם חולקה בצורה מסודרת, כך שכסאות האב זצ"ל נחשבים למיוחסים מאוד בעיני החסידים, אך עד כה הם הוחזקו בבית הרבי זצ"ל. 

הרבי מקרעטשניף קרית גת ואביו זצ"ל ישובים על הכסא המדובר.

גם כשהאדמו"ר ממיאלען מגיע לעיתים לאירועים בחצרו של אחיו הגדול מ"קרעטשניף קרית גת", הוא לא מכובד בישיבה על כסא המיוחס לאביו, אלא מקבל מקום ישיבה רגיל. ככל הנראה, זה מה שגרם לבחור לנסות לקחת את הכסא בכוח מהחדר.

לדברי גורמים בחסידות ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', הבחור נטש את הכסא באחת הסמטאות שסביב בית האדמו"ר מקרעטשניף, זאת לאחר שנבהל מעוברי אורח שהבחינו בו. בעקבות כך הכסא אותר תוך מספר שעות והוחזר לחדרו של הבן הבכור. 

בחצר האדמו"ר ממיאלען לא ראו בעין טובה את המעשה שביצע הבחור, והרבי הורה על התנערות מוחלטת והודעה רשמית בקו הפנימי של החסידות, בה העמידו את הדברים על דיוקם והבהירו כי הבחור פעל על דעת עצמו.

בהודעה הארוכה שפורסמה, בירכו בחסידות את חצר האח הגדול על השמחה הגדולה וגינו את "מעשה הנערות של בחור שפעל על דעת עצמו". שדרן הקו נשמע אומר בין הדברים כי "האדמו"ר מבהיר כי אין לאנשים הללו שום זכות להיקרא בשם מיאלען".

כסא הרבי מקרעטשניף קרית גת חסידות מיאלען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד