י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
געוואלד או העת לחשבון נפש

מדוע אנו סולחים לביבי פעם אחר פעם ומתעקשים להחרים אחרים • טור נוקב

בשנים האחרונות התבצעו בסיטונאות עבודות בשבת, לרפורמים ניתנה אחיזה ברחבת הכותל, שוב ושוב קוצצו קצבאות הילדים וכמובן חוק הגיוס שלא עבר בגלל פעלולים פוליטיים של נתניהו | ברית האחים? גזירות לפיד? עברו בממשלה שנתניהו עמד בראשה | אל ייאוש, יש מנהיג לבירה

מדוע אנו סולחים לביבי פעם אחר פעם ומתעקשים להחרים אחרים • טור נוקב
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

מה עובר על נפתלי בנט? מה קרה לגדעון סער? מדוע הם מתעקשים? למה אינם נענים לקריאות לעברם? איך הם מוכנים למכור את כל האידאולוגיה? שאלות טובות. געוואלד!

אלא שראוי כי יחד עם זעקות הגעוואלד יהדהדו כמה שאלות נוקבות המחייבות חשבון נפש. ללא חשבון נפש, לעולם לא נצליח להגיע למסקנות הנכונות. חשבון נפש לעולם אינו הליך נעים, אך הוא מתחייב.

הציבור החרדי ההולך לבחירות עושה זאת בהכרעת גדולי ישראל בכדי להשיג ולהציל את קודשי היהדות ככל הניתן. לשם כך הוא נדרש לעשות שיתופי פעולה עם קואליציות כאלו או אחרות. אלו כללי המשחק. אך שימו לב: בשנתיים האחרונות המפלגות החרדיות לא רקמו שיתופי פעולה עם מפלגות אחרות אלא 'השתעבדו' למפלגה אחת בראשותו של נתניהו, תוך סירוב עיקש לנסות לבדוק כל אופציה אחרת. נתניהו קיבל גיבוי מלא על כל גחמה שרק רצה תוך שהוא מנצל זאת עבור האינטרסים האישיים שלו.

נתניהו כשר האוצר בממשלת שרון לפיד (האב) קיצץ ללא רחם בקצבאות הילדים. (משפחה ממוצעת של 7 ילדים קבלה בזמנו 3942 ש"ח לחודש, והיום 1720 ש"ח לחודש). אגב, נקודה למחשבה: חוק הלפרט שהיטיב עם משפחות ברוכות ילדים, עבר בכנסת בשלהי ממשלת ברק כשהמפלגות החרדיות היו באופוזיציה.

לפני כשש שנים, לאחר מו"מ קואליציוני מייגע, שוב קוצצו קצבאות הילדים בטענה כי על המדינה להתאים עצמה ליעדי התקציב. כעת החזיקו חזק: אחרי שנתניהו הפר הבטחה חתומה בהסכם קואליציוני ואילץ את החרדים להתקפל, חולפים להם שבועות בודדים והנה הפתעה: נתניהו מכנס מסיבת עיתונאים ומודיע בחגיגיות שכלכלת ישראל איתנה ולכן הוא מבשר על הורדת המע"מ באחוז והורדת מס החברות ב-1.5%. העלות לשנה: שש מיליארד שקל !!!!!!!!!!!!!. אין כסף לילדים רעבים אבל יש כסף לחברות משגשגות.

אותה ממשלה נדרשה להעביר את חוק הגיוס עם תיקונים מסוימים. אלא שאז נתניהו וכחלון הודיעו בחודש מרץ 2018, שראשית יש להצביע בעד התקציב לשנת 2019 ורק אחר כך יצביעו על חוק הגיוס. למה? ככה. שימו לב: מעבירים תקציב שנה לפני המועד הקבוע בחוק, ודוחים את חוק הגיוס שהיה צורך דחוף בתיקונו, ועד היום החוק לא עבר. לעומת זאת, כשלנתניהו היה אינטרס הפוך הוא ידע היטיב להסתדר. תקציב 2019 עבר קריאה שלישית במרס 2018. ואילו תקציב 2020 עבר ב- 22.12.2020. כי התקציב הפך לכלי פוליטי בידי נתניהו.

ובעוד שהציבור החרדי קשר את גורלו בגורלו האישי של נתניהו, כשביבי ניצב בצומת דרכים ב-2013 הוא חבר ליאיר לפיד והקים ממשלה. אותה ממשלה שהכל מדברים בגנותה. ביבי לא נקף אצבע כדי למנוע את גזירות לפיד, ואלמלא תמיכתו האקטיבית בכל הגזירות הן לא היו עוברות. להכריז על פיזור הכנסת כדי להימנע ממשלה עם לפיד? הצחקתם את ביבי. רק כשלביבי יש בעיה להקים ממשלה עלינו לרוץ כל כמה חודשים לקלפי. יאיר לפיד שווה את ההתנגדות בציבור החרדי – אך יש לזכור כי הוא לבדו לא יכול היה להעביר דבר נגד הציבור החרדי ללא תמיכת נתניהו.

זעקות הגעוואלד נשמעות כאילו ובשנים האחרונות לא התבצעו בסיטונאות עובדות בשבת. רובם ככולם אושרו על ידי שר העבודה חיים כץ מהליכוד. ביבי לא עשה דבר. הרפורמים קיבלו אחיזה באזור רחבת הכותל המערבי. ביבי לא עשה דבר.

שיקום מי שיש בכוחו להסביר מדוע אנו סולחים לביבי פעם אחר פעם אבל לא מוכנים לנהל כל דיאלוג עם פוליטיקאים אחרים. במשך 4 מערכות בחירות ניתן היה להקים ממשלה אילולא גחמות נתניהו. המפלגות החרדיות לא ניאותו לשבת ולו פעם אחת לשם הנימוס לשיחת מו"מ עם בני גנץ.

כשנתניהו זרק שוב את בנק ושקד לאופוזיציה, לא עשינו דבר וחצי דבר וכעת הם מוקעים כגדולי הבוגדים. בנט הודה בטעות שעשה ב'ברית האחים?' ברור ! אך מי כרת ברית וממשלה עם ברית האחים? ביבי נתניהו !

גדעון סער (יהודי ששנים ארוכות שומר שבת מלא מלא) יצא בבחירות האחרונות לדרך עצמאית וכמקהלה מתוזמרת הותקף שוב ושוב על ידי נתניהו ובתקשורת החרדית. מדוע? משום שההתקפות הללו התאימו לנתניהו. מטות ההסברה הבהירו שאין להצביע בשום אופן לימינה או לסמוטריץ', אך קראו להצביע למפלגות בגוש. כן לליכוד, לא לתקוה חדשה. האם איבדנו את השפיות ? באיזה זכות התעמרנו בכל האחרים בפומבי ומחאנו כפיים לנתניהו? האם בעשור האחרון נתניהו כינס ישיבת ממשלה אחת שעסקה בשמירת הסטטוס קוו במרחב הציבורי? האם פעם אחת הקדיש נאום על החובה של יהודים בארץ הקודש להקפיד על שמירת שבת במרחב הציבורי?

הציבור החרדי לדורותיו לא החרים כשיטה כל מפלגה שאינה הליכוד בראשות נתניהו. הציבור החרדי הגיע עם סל דרישות ובחן את התוצאות. בשנים האחרונות הרשימה שלנו כוללת בראש ובראשונה את צורכי בנימין נתניהו. געוואלד!

ממשלת בנט לפיד עבודות בשבת חוק הגיוס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד