כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתניהו מאיץ הישג לסיום?

ישראל העבירה לחמאס רשימת אסירים לשחרור

ישראל העבירה לחמאס רשימת שמות של אסירים ביטחוניים שהיא מוכנה לשחרר | לא ברור אם הרשימה כללה אסירים רוצחים ואם כן – כמה, וככל הידוע | עכ"פ חמאס לא השיב להצעה

ישראל העבירה לחמאס רשימת אסירים לשחרור
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

במסגרת עסקת חילופי שבויים הנרקמת מול חמאס לדברי מקורות פלסטינים, רשימת אסירים שישראל מוכנה לשחרר הועברה לפני כחודש וחצי והיא כוללת "יותר מעשרות בודדות של אסירים ופחות ממאות רבות של אסירים".

על פי הדיווח של גל ברגר ב'כאן 11', לא ברור אם הרשימה כללה אסירים רוצחים ואם כן – כמה, וככל הידוע, חמאס לא השיב להצעה. לפי הדיווח, באותה תקופה יצא בכיר ישראל לאחת המדינות הערביות באזור וביקש את מעורבותה בקידום עסקה עם חמאס אך ניסיונותיה של אותה מדינה עלו בתוהו, ותיק השבויים והנעדרים מנוהל כעת על ידי מצרים.

עוד דווח, כי בכירי חמאס בעזה נועדו היום (שני) עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל ודנו עמו הן בסוגיית השיקום של רצועת עזה, הן בסוגיית השבויים והנעדרים, ומחר צפוי לבוא לרצועה שליח האו"ם למזרח התיכון, טור ונסלן.

בנוסף מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, רמז כי הוא שואף לעסקת חילופים שתכלול שחרור של יותר מ-1000 אסירים ביטחוניים, בדבריו הוסיף: "אנו בטוחים שאנחנו יכולים לקחת את המגיע לנו - זכרו טוב את המספר 1111". נזכיר כי בעסקת שליט שבוצעה בשנת 2011 שוחררו 1027 אסירים ביטחוניים.

עוד אמר מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, כי בחמאס מוכנים לקיים משא ומתן מיידי ובלתי ישיר עם ישראל בעניין עסקת חילופי השבויים. במהלך סיור שקיים עם ראש המודיעין המצרי המבקר כעת ברצועה הוסיף סנוואר כי הייתה התקדמות כלשהי בעת האחרונה בנושא אבל אותה התקדמות נעצרה "בגלל המצב הפוליטי/מדיני בישראל", לדבריו.

חילופי שבויים ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד