י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לקעקע מורשת הדורות"

מועצת גדולי התורה במתקפה חריפה נגד נפתלי בנט

חברי מועצת גדוה"ת של 'דגל' מפרסמים 'גילוי דעת' חריף נגד ממשלת בנט-לפיד וכותבים "הננו קוראים לכל יהודי מאמין בה', לכל מי שמגדיר עצמו כנוטר מסורת ובוודאי כשומר תורה ומצוות לחזור בו מכוונתו ולא לתת יד למעשה שהינו בגדר של עקירת דת ופגיעה ביסודות הלכה" | המכתב המלא

מועצת גדולי התורה במתקפה חריפה נגד נפתלי בנט
כינוס המועצת של דגל התורה צילום: שוקי לרר

מועצת גדולי התורה של דגל התורה חתמה על מכתב חריף נגד הקמת הממשלה שנרקמת בימים אלה בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. המכתב יתפרסם מחר בביטאון 'יתד נאמן'.

במכתב שהגיע הערב (שני) לידי 'בחדרי חרדים' יוצאים חברי המועצת בצורה חריפה נגד סיעת 'ימינה' שבראשות נפתלי בנט ותמהים על הצטרפותו לממשלה אשר לה שותפים אנשים המנסים לעקור את הדת.

גדולי ישראל פתחו את המכתב בהבעת כאב על הקמת הממשלה: "עגמה נפשנו לשמע הכוונה לכונן ממשלה חדשה, אשר חלק מרכזי ומשמעותי מתוכה, כולל מי שמבקשים, חלילה, לפגוע ביסודות הדת, לפרוץ פרצות חמורות בחומת היהדות, לקעקע מורשת הדורות עליה נשען בית ישראל".

כוונותיהם של אלו קשות, רח"ל, לענין שמירת השבת, שמירת היחוד של עם ישראל, פגיעה בחינוך הטהור המסור מדור לדור ועוד כיוצא באלו".

ותגדל התמיהה שבעתיים, ורב הכאב על חילול ה' - כאשר מי שעומדים כבסיס מרכזי להקמת ממשלה כזו, הינם חברים בסיעה הנקראת 'ימינה', המצהירים על עצמם ומציגים עצמם כיהודים מאמינים בה', שומרי תורה ומצוות".

"לא יאומן כי יסופר הדבר, ואם חלילה וחס יקום ויהיה - הרי זה מעשה שהינו התרסה כלפי שמיא ח"ו והוא עוון מר וקשה. מחשבה שאינה טובה אין הקב"ה מצרפה למעשה, ועל כן, הננו קוראים לכל יהודי מאמין בה', לכל מי שמגדיר עצמו כנוטר מסורת ובוודאי כשומר תורה ומצוות לחזור בו מכוונתו ולא לתת יד למעשה שהינו בגדר של עקירת דת ופגיעה ביסודות הלכה. וכולנו בתפילה על אחים תועים שהקב"ה יערה עליהם רוח ממרום וישובו בתשובה ולא יכשלו בשרירות ליבם".

וה' הטוב הבוחר בעמו ישראל באהבה, ישפיע שפע טוב ממרום לכל ההולכים בדרכיו, יפרוש סוכת שלומו עלינו ועל כל ישראל - ואך טוב וחסד ישיגונו כל הימים". לשון המכתב.

ממשלת בנט לפיד גילוי דעת מועצת גדולי התורה יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד