י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נתניהו גרם נזק"

גפני נגד סמוטריץ': "סיקריק שיכול לשבור את הכל ולשרוף אסמים"

"בגלל נתניהו, הציונות הדתית קיבלה שלא ביושר ושלא בצדק לפחות 2 מנדטים חרדים שעברו אליה", כך גפני שעדיין לא שוכח לראש הממשלה את התגייסותו חסרת התקדים לטובת סמוטריץ', מי שלדעתו מנע הקמת ממשלת ימין | על סער: "איך נותן יד לממשלה שתפגע בעולם התורה?"

גפני נגד סמוטריץ': "סיקריק שיכול לשבור את הכל ולשרוף אסמים"
משה גפני/בצלאל סמוטריץ צילום: מרים אלסטר/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר יהדות התורה משה גפני במתקפה חריפה נגד יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', ועל הדרך מבקר ברמז קל גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא עשה מספיק כדי למנוע את הקמת ממשלת השמאל או הליכה לבחירות חמישיות.

בראיון לביטאון 'יתד נאמן' שמתפרסם הבוקר (שלישי) אומר משה גפני, כי היה ניתן להקים ממשלת ימין, אך בנט כמו "נתניהו היה צריך לתרום לעניין". הוא תקף את ראש הממשלה ועדיין לא שוכח לו את הסיוע שהעניק לציונות הדתית בבחירות האחרונות? "כמו שהוא תרם לסמוטריץ' ועשה נזק בל יתואר לכל הגוש".

גפני הסביר כי "בגלל נתניהו, הציונות הדתית קיבלה שלא ביושר ושלא בצדק לפחות שני מנדטים חרדים שעברו אליה, אחד מיהדות התורה ואחד מש"ס". לדבריו, "בלי העזרה מהליכוד הוא לא היה עובר את אחוז החסימה".

בראיון מכנה גפני את סמוטריץ' בביטויים חריגים וקשים, "המציאות הזאת לתת למישהו שאינו אחראי, סיקריק שיכול לשבור הכל ולשרוף אסמים עם התבואה והכל בגלל שכך עולה בדעתו לעשות בלי לשאול גדולי תורה, זאת המציאות שגרמה נזק בל יתואר כי אילולי זה היתה היום קואליציה של ימין ודתיים".

"זאת מציאות שצריך לקחת בחשבון", ציין גפני ותקף את ראש הממשלה, "וזה גם בגלל שנתניהו לא בא בהתחלה מיד והציע הצעות משמעותיות כמו שדרשנו ממנו אז, זה גרם נזק״, עם זאת מדגיש גפני כי ״מי שבאמת אשם אלו בנט וסער, בנט שהבטיח בתוך המלחמה שהוא ירד מהעניין של ממשלת 'שינוי הזהות היהודית', כך באמת קוראים לזה, ובאותו זמן הוא ואנשיו ישבו יום ולילה ונהלו משא ומתן".

גפני תקף גם את גדעון סער שמסרב להקים ממשלת ימין ופועל להקמת ממשלת השינוי, "עם סער יש בעיה אחרת: איך הוא נותן יד לממשלה שתפגע בכל הנושאים של יהדות, של חרדים ושל עולם התורה? איך הוא מסכים שמי שאחראי על הקופה הציבורית במדינה תהיה 'ישראל ביתנו' שהיושר שלה מוכר הרי לכולנו....? והם מקבלים גם אוצר וגם ועדת כספים שזה אמור להיות אצל שתי מפלגות שונות, כך לפחות בעשור האחרון לא היה דבר כזה שזה היה אצל מפלגה אחת, זה לא תקין".

בנימין נתניהו הציונות הדתית גדעון סער בצלאל סמוטריץ משה גפני יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד