ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שוחרר בשל חוסר ראיות

בעל הרכבל שהתרסק: "רוצה להתפלל על הקברים"

הבעלים של חברת הרכבל שוחרר ממעצר מחוסר ראיות מוחלטות נגדו והביע רצונו להתפלל על קברי הנספים אם המשפחות יאפשרו לו | מנהל האתר שוחרר גם הוא מחוסר אשמה

בעל הרכבל שהתרסק: "רוצה להתפלל על הקברים"
זירת אסון הרכבל באיטליה צילום: vigili dal fuoco

לואיג'י נריני, הבעלים של אתר הרכבל שהתרסק בשבוע שעבר באיטליה אמר כי הוא רוצה להתפלל על קברם של 14 הקורבנות שנהרגו, לאחר שהשופט שחרר אותו ממעצר בשל 'חוסר ראיות מוחלטות' נגדו. נריני אמר כי ברצונו "להתפלל על קברי הקורבנות אם המשפחות יאפשרו לי".

לצד הבעלים, גם המנהל הטכני אנריקו פרוקיו שוחרר ממעצר מחוסר ראיות.

בינתיים איתן, הילד בן החמש הניצול היחיד מההתרסקות, החל לאכול אוכל מוצק והוא עדיין מאושפז בבית החולים.

הוריו של הילד, אחיו הקטן בן השנתיים וסבא וסבתא רבא שלו, נהרגו בטרגדיה שהתרחשה ב-23 במאי, איתן עדיין לא יודע על מותם. מבית החולים נמסר כי מצבו משתפר משמעותית לאחר שנפצע בראשו וברגלו שנשברה והוא החל לאכול "אוכל רך וקל".

דודתו איה וסבתו הגיעו מישראל לשהות ליד מיטתו. כשהתעורר ביום שישי שאל איתן את דודתו, "מה אנחנו עושים כאן, איפה אבא ואמא?".

לאחר האסון, שלושה חשודים נעצרו, הבעלים, המהנדס והמנהל, אך שניים מהם שוחררו, רק אחד נשאר במעצר. מנהל השירות גבריאל תדיני, שהודה בפני החוקרים כי ביטל את מערכת בלמי החירום שיכולה הייתה למנוע את האסון. לדבריו, הוא עשה זאת בהסכמה עם שני החשודים האחרים.

אך כאמור השניים האחרים שוחררו ממעצר משום שבאיטליה חשודים נשארים במעצר לפני משפט רק בנסיבות מיוחדות, למשל כאשר יש חשד שהחשודים יברחו מהמדינה, או אם הם מסכנים חיים של אחרים.

כזכור, ביום ראשון ה-23.5 אירעה תאונת רכבל קשה מעל הרי האלפים בצפון איטליה, שבה נהרגו 14 בני אדם, מתוכם 5 ישראלים וילד ישראלי נוסף, בן 5, אשר נפצע באורח קשה מאד ומטופל עדיין בבית החולים.

האסון התרחש על פי הדיווחים כ-300 מטרים מנקודת הסיום של הרכבל, כשהקרון עומד בגובה 1,200 מטר מעל פני הים. 15 אנשים היו על הרכבל, 14 מהם נהרגו. הקרון התגלגל מספר מטרים לאחר נפילתו ואז נעצר על עצים.

באסון נהרגו עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה שבצפון איטליה ובנם תום בירן בן השנתיים. בנוסף, באסון הקשה נהרגו גם ברברה ויצחק כהן, תושבי תל אביב, הסבא וסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים.

אסון הרכבל באיטליה קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד