ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תכנן טבח נוראי

ניאו נאצי נעצר לפני שהוציא לפועל טבח המוני

ניאו נאצי שתכנן טבח המוני בטקסס, נעצר לאחר שהתגלה כי תכנן לבצע טבח המוני בסניף וולמארט | בביתו נמצאו כלי נשק וחומרי נפץ לצד תעמולה אנטישמית נאצית | "החוקרים שלנו עשו עבודה יוצאת מן הכלל במקרה הזה, ואולי הצילו חיים רבים"

ניאו נאצי נעצר לפני שהוציא לפועל טבח המוני
קולמן תומאס בלווינס צילום: משרד השריף קר קאונטי

נמנע טבח: קולמן תומאס בלווינס, בן ה-28, נעצר ביום שישי בקרוויל, כ-100 ק"מ צפונית-מערבית לסן אנטוניו שבמדינת טקסס בארה"ב, לאחר שחוקרים עלו על הודעה ששלח לחברו, על כך שהוא מתכנן לבצע ירי המוני, תוך שהוא מציין את המיקום - סניף וולמארט, רשת מזון ענקית של מוצרי מזון. כך הודיעה לשכת השריף במחוז קר קאונטי בפוסט בפייסבוק.

חוקרי משרד השריף חקרו את בלווינס ואישרו "את השתייכותו לאידיאולוגיות קיצוניות" וקבעו כי "הוא מסוגל לבצע את האיום ולכן הוא נעצר" כך נכתב בפייסבוק. משרד השריף פרסם תמונה של בלווינס והראיות שנמצאו בביתו לאחר צו חיפוש.

הפריטים שנמצאו בביתו של בלווינס כללו דגלים עם צלבי קרס וסמלים נאציים אחרים, כמו "יומני טרנר", שנכתב על ידי מנהיג הברית הלאומית הניאו-נאצית, כך על פי הליגה נגד השמצה. המשטרה דיווחה, כי בנוסף לחומר תעמולה, נמצא גם נשק חם ותחמושת.

החפצים והנשקים שנמצאו בביתו של החשוד.

המשטרה פרסמה כי החשוד נמצא כעת במאסר בגין "איום טרור" ויכול להשתחרר בערבות בסכום של 250,000 דולר. "המקרה הזה מזכיר לנו שאנחנו צריכים להיות תמיד ערניים, רבים חושבים שזה לא יכול לקרות כאן, אבל זה היה בדרך לקרות", אמר השריף לארי לייטה בהצהרה לתקשורת.

הוא הוסיף ואמר, "החוקרים שלנו עשו עבודה יוצאת מן הכלל במקרה הזה, ואולי הצילו חיים רבים, ברצוני להזכיר לציבור, אם אתם רואים משהו חשוד, תביאו מיד לדווח".

ירי בטקסס ניאו נאצי טבח בארצות הברית וולמארט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד