י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פעם ראשונה במחלקה

לפנות בוקר: עובדי אגף התברואה מצאו את התפילין

דרמה לילית בשכונת רמות: עובדי אגף התברואה נברו באשפה עד שמצאו תפילין שהושלכו בטעות לפח. הפנייה שהחלה בלשכת 'דגל התורה', עברה למ"מ ראה"ע  אליעזר ראוכברגר שטיפל במסירות וסיכם: "מודה לעובדים שנחלצו לסייע מכל הלב"

לפנות בוקר: עובדי אגף התברואה מצאו את התפילין
תפילין, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

פניה שהגיעה ללשכה לפניות הציבור של דגל התורה בירושלים בצהרי יום שני, חוללה דרמה לילית בעטרות ובשכונת רמות, ובסיומה גם בשורה טובה.

ראשיתו של הסיפור כאשר בני משפחה משכונת רמות בירושלים פנו בבהלה אתמול אחה"צ (שני) למוקד לפניות הציבור של דגל התורה בעיר וסיפרו כי אחד מבני המשפחה השליך בצהרי יום ראשון בטעות לפח האשפה שקית ובתוכה תפילין רח"ל.

במוקד לא בזבזו זמן ופנו באופן מיידי ללשכתו של מ"מ ראה"ע ויו"ר דגל התורה בירושלים, אליעזר ראוכברגר, שם התגייסו במהירות לנסות ולהציל את התפילין.

למקום הגיעו עובדי אגף התברואה בראשות מפקח האזור מר אבי יצחק כדי לבדוק האם ניתן לאתר את התפילין. התברר כי במקום ישנם שלושה פחים מוטמנים כאשר שניים מהם כבר פונו לאתר הפסולת המרכזי בעטרות.

באופן מיידי ממונה אתר הפסולת באתר המיון המרכזי בעטרות התגייס לעניין ע"מ לבחון כיצד ניתן לאתר את השקית. במקביל לכך, לפנות בוקר, רוקנו עובדי האגף את תכולת הפח השלישי בסמוך אליו בתקווה לאתר את האבדה.

לאחר חיפוש ממושך של העובדים ובני המשפחה, נמצאו התפילין היקרות והאבדה הושבה לבעליה.

לדברי בכיר באגף התברואה, זוהי פעם ראשונה שארע מקרה של השלכת תפילין בטעות לפח בעיר ירושלים.

מ"מ ראה"ע אליעזר ראוכברגר הודה נרגשות לעובדי האגף על ההיחלצות המהירה לעזרה וסיכם: "קודם כל תודה לעובדים היקרים של אגף התברואה שלא חסכו מאמצים כדי לאתר את התפילין. אני מבקש לעורר שוב את המודעות לשימת לב כדי להימנע ממקרים שכאלו, בהם אנחנו נתקלים מפעם לפעם, כאשר תשמישי קדושה או חפצים יקרים מושלכים בטעות לאשפה. לא תמיד האירוע מסתיים בצורה חיובית".

מפקח התברואה מר אבי יצחק הודה למ"מ ראש העיר ראוכברגר ולצוות לשכתו בראשות עמנואל זלטס, על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם למצוא את התפילין. בדבריו ציין את כל העובדים המסורים שהחל מרגע שקיבלו את הפנייה התגייסו במסירות ועמלו שעות רבות לחיפוש ומציאת התפילין.

תפילין בפח אליעזר ראוכברגר חיפושים בזבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד