כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נשמע היום "עלה בידי"?

בית הנשיא משיב לליכוד: לפיד יכול למנות את בנט לראש ממשלה

בבית הנשיא משיבים לפניית הליכוד שדרש כי יאיר לפיד יקיים את אותם התנאים להקמת הממשלה הפריטטית, שנדרשו מנתניהו ערב הקמת הממשלה הנוכחית; איזו ממשלה עלה בידיו להרכיב וגם שאין בסמכותו להעביר את ראשות הממשלה לבנט | הייעוץ המשפטי דוחה את הטענות

בית הנשיא משיב לליכוד: לפיד יכול למנות את בנט לראש ממשלה
רובי ריבלין/יאיר לפיד צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

במענה לפניית 'הליכוד' הבוקר (שלישי) שטענו כי על פי החוק, בעת הודעת יאיר לפיד שמחזיק במנדט כי 'עלה בידו', עליו להודיע על זהות חברי הממשלה, וכן העלו בעיה משפטיות שלפיהן נפתלי בנט לא יכול לכהן כראש הממשלה במקום יאיר לפיד, בבית הנשיא משיבים.

היועצת המשפטית של בית הנשיא עו"ד אוּדית קורינלדי-סירקיס העבירה לפני שעה קלה מענה לפנייתו של עו"ד מיכאל ראבילו מהליכוד, בו היא קיבלה טענה אחת, אך דחתה את הטענה לגבי זהות ראש הממשלה.

"אכן", כותבת היועמ"שית של בית הנשיא כי "על חבר הכנסת, שמודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה להבהיר את הרכב הסיעות השותפות לממשלה, האם מדובר בממשלת חילופים, ומי יכהן כראש הממשלה החלופי".

לגבי הטענה המשפטית השנייה, סוברת היועמ"שית כי "חבר הכנסת שהוטל עליו להרכיב ממשלה יכול לכהן כראש הממשלה החלופי בתקופה הראשונה", כך שיאיר לפיד יוכל לכהן כראש הממשלה השני ברוטציה ונפתלי בנט כראש הממשלה הראשון".

כזכור, הליכוד פנה הבוקר לבית הנשיא בטענה כי לפיד צריך לפרט עוד היום איזו ממשלה עלה בידו להקים, כמו כן הציגו בעיה משפטית כי בנט יכהן כראש הממשלה לאחר שיאיר לפיד הוא זה שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה.

"לא ניתן להסתפק בהצהרה לקונית על הרכבת ממשלה כביכול אלא על ח״כ לפיד לפרט", כתבו בליכוד לבית הנשיא ודרשו כי עליהם לפרט "איזו ממשלה עלה בידיו להרכיב, מהו הרכב הסיעות, האם מדובר בממשלת חילופים, ואם מדובר בממשלת חילופים מי יכהן כראש ממשלה חלופי".

"כמו כן", טען עו"ד מיכאל ראבילו מטעם הליכוד כי "לפי חוק יסוד הממשלה רק ח״כ יאיר לפיד יכול לכהן ראשון כרה"מ ואין לו שום סמכות להעביר את התפקיד לח"כ נפתלי בנט, עליו לא הוטל תפקיד הרכבת הממשלה".

בליכוד חותרים להעביר את המנדט לכנסת. במטרה למסמס את הרכבת הממשלה והחזרת המנדט לכנסת הם מנסים בכל מחיר להערים קשיים ואף מציינים בפירוש במכתב, "היה ולא יתקיים תנאי אחד מהתנאים הללו אמורה להתחיל תקופת 21 הימים הקבועה בסעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ביום 3.6.21 בשעה 00:00".

בית הנשיא מפלגת הליכוד ראשות הממשלה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד