י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא מקובל"

שערוריית הריגול: גרמניה וצרפת דורשות תשובות

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון אמרו אתמול כי הם מצפים להסבר בנוגע לגילויים לפיהם השירות החשאי הדני סייע לארה"ב בריגול על מנהיגי אירופה

שערוריית הריגול: גרמניה וצרפת דורשות תשובות
אילוסטרציה צילום: unsplash

מנהיגים באירופה מגיבים לגילויים לפיהם הרשויות הדניות שיתפו פעולה עם פעולות הריגול של ארה"ב, שכללו מעקב אחר הטלפון הנייד של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

בחקירה שנערכה על ידי סוכנויות חדשות אירופיות התגלה כי המודיעין הדני סייע לסוכנות לביטחון לאומי (NSA) האמריקאית, לרגל אחר פוליטיקאים בכירים בגרמניה, צרפת ובמדינות אחרות בין 2012 ל-2014 - כאשר הנשיא היום ג'ו ביידן שימש כסגן נשיא תחת ברק אובמה. "זה לא מקובל בין בעלות ברית, ועוד פחות בין בעלות ברית ושותפות אירופיות", אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון.

נשיא צרפת הדגיש את חשיבות היחסים הטובים בין אירופה לארצות הברית והוסיף כי הוא ממתין ל"תשובות בהירות" מבעלות בריתה של צרפת, דנמרק וארה"ב. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי היא מסכימה ותומכת בדברי הנשיא הצרפתי מקרון.

שר ההגנה הנוכחי של דנמרק טרין ברמסן, שלא היה באותן שנים בתפקיד, לא אישר את הדיווחים ורק גינה "האזנות סתר לבעלי ברית קרובים זה לא מקובל". עוד עלה מהתחקיר, כי הדנים והאמריקאים ריגלו אחר נורבגיה ושוודיה.

מנהיגים אירופה ארה"ב מרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד