י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נלחמים במלאך המוות

לאחר האסון הקשה בערב שבת: משרד התחבורה מקים מפרצי חנייה

שישה חודשים לאחר התאונה הקשה בכביש 1 בה נהרגו הילדים ידידיה ואלישיב יונגרייס ז"ל, בעת שהרכב בו נסעו התנגש במשאית חונה בצד הדרך, משרד התחבורה השלים את הקמת ארבעה מפרצי החירום בכביש 6

לאחר האסון הקשה בערב שבת: משרד התחבורה מקים מפרצי חנייה
המפרצים צילום: דרך ארץ

משרד התחבורה השלים את הקמתם של ארבעה מפרצי חירום חדשים לשימוש הנהגים, בקטע המרכזי של הכביש. זאת, במסגרת תכנית מקיפה לשיפור הבטיחות בכבישי ישראל, מדובר בשני מפרצים לכיוון דרום, בין מחלף נחשונים למחלף בין שמן, ובין מחלף נשרים למחלף שורק, ושני מפרצים לכיוון צפון, בין מחלף עירון למחלף עין תות, ובין מחלף שורק למחלף נשרים, שנפתח אמש (שני).

במשרד התחבורה החליטו על הקמת מפרצי החירום לאחר התאונה הקשה שהתרחשה לפני מספר חודשים בכביש אחד בערב שבת קודש אז קיפחו את חייהם שני ילדים. כחלק מהסקת המסקנות הוחלט על הקמת מפרצי חירום בכבישים הראשיים בישראל ובמשרד התחבורה מציינים כי בחודשים הקרובים תחל הכשרתם של חמישה מפרצי חירום נוספים, בחלקו הדרומי של כביש שש ממחלף שורק דרומה.

מפרצי החירום מאפשרים חניה בטוחה בשעת חירום. אורך כל מפרץ הוא 350 מטרים ורוחבו 10 מטרים. הקמת מפרץ חירום דרשה את הרחבת השול במטרה לאפשר עצירת חירום בטוחה של כלי רכב לרבות משאיות, מבלי שיבלטו מחוץ לגבולות השול.

הקמת מפרצי החירום היא חלק מפרויקט בטיחות נרחב שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, בהשקעה של כ-90 מיליון שקלים. הפרויקט כולל הקמה של 9 מפרצי חירום ו-4 מפרצי מנוחה לאורך הכביש. חברת 'דרך ארץ', זכיינית הקטע המרכזי של כביש 6, אחראית לתכנון וביצוע בקטעים שבאחריותה.

סגן שר התחבורה אורי מקלב בירך על המהלך ואמר כי "כל מי שנוהג יודע כמה מפרצי החירום הללו לא רק שמצלי חיים אלא אף ניתן יהיה לעצור בהם להתרעננות - דבר הנצרך ביותר ביחוד בנסיעות ארוכות עם ילדים ברכב. לעיתים הסחת הדעת של הנהג מהנסיעה הארוכה גדולה וכעת יוכלו הנהגים להשתמש במפרצי החניה בכבישי הארץ, לצערינו מתברר כי כי תאונות השוליים הם קשות במיוחד כאשר מדובר ברכבים כבדים, אנחנו מקדמים פתרונות לכך ולא מחכים חלילה לתאונה הבאה, אנו עושים זאת מצפון לדרום, אין כאן פתרון קסם ועל הנהגים לשים לב לכך. אנחנו משקעים רבות במאבק בתאונות הדרכים ואנו משקעים גם בזה".

כזכור, לפני כחצי שנה אירע אסון נורא בכביש 1, כאשר בערב שבת נהרגו שני ילדים כבני 7 ו-5 נהרגו ומספר נוסעים נפצעו בתאונת דרכים קשה סמוך למחלף שער הגיא בכביש 1.

אחד החובשים מארגון איחוד הצלה שקיבל את הקריאה על התאונה, הגיע לטפל בפצועים וגילה שהילדים ההרוגים הם אחיינים שלו - ידידיה ואלישיב יונגרייס ז"ל.

האסון התרחש כאשר דוד של הילדים הסיע אותם לביתם לשבת. מסיבה שאינה ברורה עדיין רכבם של בני המשפחה התנגש חזיתית במשאית שחנתה בצד הדרך.

בתאונה, נפצעו לפחות ארבעה בני אדם, מתוכם שני הילדים שמותם נקבע במקום. בנוסף, נער כבן 14 עם חבלה רב מערכתית וצעיר כבן 25 פונו במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

 

מפרץ משרד התחבורה בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד