כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רגע לפני ההכרזה

בנט וסער דנו: מי הראשון שיחבור לנתניהו

לאחר ההצהרה של נפתלי בנט כי אינו סומך על נתניהו והוא מקים ממשלה בראשותו, מתברר, כי אך כפסע היה בין הבטחת שלטון 'גוש נתניהו' וקריסת ממשלת השינוי | זו הסיבה גם הסיבה שישיבת סיעת 'ימינה' נדחתה בכמה שעות

בנט וסער דנו: מי הראשון שיחבור לנתניהו
נפתלי בנט / גדעון סער צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (שני) נפל דבר בישראל, עת חבר הכנסת נפתלי בנט לקח על עצמו גט כריתות מהימין, והחליט על הקמת ממשלה יחד עם השמאל, המרכז ושאר מתנגדי נתניהו. לאחר ההצהרה מתברר, כי אך כפסע היה בין הבטחת שלטון 'גוש נתניהו' וקריסת ממשלת השינוי.

חבר הכנסת מתן כהנא מ'ימינה' התראיין אתמול אצל ישי שנרב בגלי צה"ל ואמר: "הפכנו כל אבן בניסיון לעמוד בהתחייבויות שלנו אבל האמת לאמיתה היא שאין ממשלת ימין, או שהולכים לממשלת אחדות או לבחירות נוספות. בממשלה הזו לא כולם יצליחו לממש את האידאולוגיה שלהם, אבל נעבוד למען האזרחים".

חברת הכנסת אורית סטרוק הגיבה לדבריו וכתבה בחשון בטוויטר שלה: "‏הפכתם כל אבן? רק אתמול רבתם והתווכחתם - אתם וגדעון סער - מי יגיד ראשון "כן" להצעה של נתניהו וכל גוש הימין. רק שלשום סער אמר שהוא לא יצטרף לממשלת לפיד אם בנט לא מצטרף גם. לא צריך להפוך שום אבן. חוץ אולי מלהפוך את לב האבן".

העיתונאית שירית אביטן כהן מ'גלובס' הוסיפה ודיווחה אתמול כי לאחר בדיקה של טענותיה של סטרוק היא נוכחה לגלות כי אכן דבריה נכונים, וגם בנט וגם סער הסכימו לפרק את ממשלת השינוי והוויכוח ביניהם התמקד במי יהיה הראשון שיגיד לנתניהו 'כן', ובכך ייסתם הגולל על ממשלת השינוי.

על פי הדיווח, בדיון הסוער השתתפו גם איילת שקד מצד 'ימינה' וזאב אלקין מצד 'תקווה חדשה', וזו גם הייתה סיבת הדחייה של ישיבת סיעת 'ימינה'. לבסוף לא נמצא המתנדב, וכפי שכולנו ראינו ממשלת השינוי יצאה לדרכה, תוך שהצדדים טוענים כי הם לא סומכים על נתניהו, וכי פניהם לשינוי ריפוי ואחדות.

בתקוה חדשה אמרו בתגובה לחשיפה: "עמדתנו הייתה שלילית באופן עקבי ובוטאה בפומבי פעם נוספת (ע"י ח"כ גדעון סער) עוד בטרם פורסם המכתב ביום א' בבוקר".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב היום לדיווח ב'גלובס' וכתב: "‏גם היום צריך לומר את האמת ולהזים את השקרים: אפשר היה להקים ממשלת ימין וגם היום עוד אפשר. בנט ושקד טירפדו את זה בידיים ובכוונה והלכו לממשלת שמאל עם תומכי טרור רק כדי שבנט יהיה ראש ממשלה. כשהם מכחישים את זה הם פשוט משקרים".

 

בנימין נתניהו נפתלי בנט גדעון סער איילת שקד זאב אלקין בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד