י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכירו את ג'נג'אנג

שוב זה קורה: זן חדש של שפעת זוהה בסין

בעוד העולם כולו מנסה להילחם ולהתאושש מנגיף קורונה שהשתלט על הגלובוס, מדווחים היום הרשויות בסין על זן חדש של שפעת העופות | לאחר שכולנו התרגלנו לאיית את שם העיר ווהאן שבסין, הכירו את ג'נג'אנג

שוב זה קורה: זן חדש של שפעת זוהה בסין
נגיף קורונה צילום: pixabay

לפני כשנה וחצי החל את דרכו נגיף קורונה בשוק האוכל בווהאן שבסין, משם הנגיף הקטלני, הלך ושלח זרועות תמנון על פני כל הגלובוס, הכלכלות ניזוקו, מיליארדים הוכנסו לסגרים, רשויות הבריאות קרסו במדינות רבות, ומיליוני רבים מתו מהמחלה.

בעוד החקירות על סיבת ההתפרצות עדיין נבדקות, ומעבדת הנגיפים בווהאן עומדת תחת סימני שאלה רבים, מתקבלים הדיווחים מכלי התקשורת העולמיים, על התפרצות מחודשת של זן מסוים של שפעת העופות.

על פי הדיווחים, הרשויות בסין דיווחו היום על מקרה ראשון מסוגו בכל רחבי העולם של הידבקות בזן H10N3 של שפעת העולם. האזרח הסיני בן ה-41 שזוהה כסובל מהזן הספציפי הזה, אושפז בבית החולים בעיר שמזרח סין, ג'נג'אנג.

הרשויות בסין דווחו שהאיש שהגיע לבית החולים לפני כחודש, אמנם סובל מתסמינים שונים וביניהם חום, אך הוא במצב יציב, ובקרוב הוא ישוחרר מבית החולים.

בניסיון להימנע מבהלה, ובעוד העולם כולו עדיין מתמודד מול נגיף קורונה, טוענים אנשי הבריאות בסין כי ישנו סיכוי נמוך באופן קיצוני שתהיה התפשטות רחבת היקף של הזן שלדבריהם לא חמור כמו הזנים האחרים של השפעת, ואין כמעט סיכוי שייגרם מוות מהידבקות בזן הזה, מה גם שבדרך כלל ההידבקות היא רק לאנשים המתעסקים עם עופות.

יצוין כי על פי הדיווח בשנים האחרונות מתו מאות בני אדם מזנים שונים של שפעת העופות, ובמקרים מסוימים אף נגרמת התפרצות המונית, לדוגמא בהתפרצות של זן H7N9 של שפעת העופות בשנת 2016 מתו כשלוש מאות אנשים, אך כאמור, לדברי רשויות הבריאות בסין, זן זה פחות מדבק.

שפעת העופות סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד