י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יש רק שוויון אחד

הח"כ מ'מרצ': "גיוס בחורי ישיבות - שטות מוחלטת"

בעקבות הקמת ממשלת השינוי, חבר הכנסת מוסי רז מ'מרצ' התייחס למתווה ליברמן לגיוס בני הישיבות בהסכם הקואליציוני, והפתיע: "לא צריך להכריח אנשים ללכת לצבא, זה לא יועיל לכלום" | בנוסף טען: "יש שוויון נטל אחד, וזה ביטול גיוס חובה" | צפו

הח"כ מ'מרצ': "גיוס בחורי ישיבות - שטות מוחלטת"
מוסי רז צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עמדה מפתיעה: לקראת ממשלת השינוי, היום (שלישי) התייחס חבר הכנסת מוסי רז מ'מרצ' על ההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים למתווה גיוס הישיבות של ליברמן וטען כי הדאגה החרדית מיותרת.

"גיוס בחורי הישיבות זה שטות מוחלטת. אתה רואה לפעמים מה קורה בירושלים שמגייסים עריק אחד, כל העיר מושבתת והמשטרה מגייסת את כל הבואשים והמכתזיות כדי לפנות את ההפגנות, ולא מצליחה", טען בראיון ל'ערוץ הכנסת'.

"אני מאחל להם הצלחה בזה. זה דיבורים", אמר על ההתחייבות בהסכם הקואליציוני, שבו צריך ליישם את מתווה ליברמן לגיוס בני הישיבות, והמשיך, "אי אפשר לגייס את החרדים, גם אם התחייבו, הממשלה תחליט, הכנסת תחליט והמשטרה תשלח בואשים".

הוא הפתיע ואמר: "לא צריך להכריח אנשים ללכת לצבא, זה לא יועיל לכלום. צריך לתת להם את כל הסיוע למי שרוצה להשתלב בשוק העבודה. זה מה שצריך לעשות. יש שוויון בנטל אחד, שזה מושג חדש מהשנים האחרונות, וזה ביטול גיוס החובה".

"אין שוויון אחר בנטל. אין דרך אחרת להגיע לשווין בנטל. אין דרך לחרדים. אז אם אתה בא ואומר 'אני אגייס את כולם', אתה לא תגייס את כולם. אני חושב לעיתים שהסיבה החרדית שבגללה רוצים לגייס את החרדים, זה כדי לשמר את המלחמה בין החרדים לחילונים", סיכם.

אביגדור ליברמן מוסי רז מרצ גיוס בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד