י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הביקור השביעי

שר החוץ ההונגרי הגיע להתרשם מנזקי מבצע 'שומר החומות'

שר החוץ ההונגרי הגיע ארצה לביקור סולידריות שביעי של שר חוץ בישראל מאז תחילת מבצע שומר החומות | עד כה ביקרו בישראל שרי החוץ של יוון, גרמניה, צ'כיה, סלובקיה, ארה"ב ובריטניה

שר החוץ ההונגרי הגיע להתרשם מנזקי מבצע 'שומר החומות'
שר החוץ בזירה צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי קיבל היום (שלישי) את שר החוץ ההונגרי פטר סיארטו, שהגיע לביקור סולידריות ותמיכה בישראל. השר אשכנזי הציג לשר סיארטו את ההישגים של מבצע "שומר החומות" ואת החשיבות במניעת התחזקות והתחמשות החמאס במהלך המאמץ לשקם את הרצועה.

השרים סיירו בבניין בפתח תקווה שספג פגיעה ישירה של טיל, ושם גם קיבל שר החוץ סיארטו סקירה ממפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף.

שר החוץ אשכנזי אמר בסיור: "אני מודה להונגריה על עמידתה האיתנה לצד ישראל במהלך "שומר החומות", גינוי ירי החמאס על אזרחי ישראל והתמיכה בזכותה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה".

עוד הוסיף: "במהלך 'שומר החומות' זכתה ישראל לתמיכה דיפלומטית ומדינית משמעותית שאפשרה לממשלת ישראל להשיג את מטרות המבצע. עלינו לשמר את התמיכה הבינ"ל ולוודא כי שיקום עזה אינו מאפשר לארגוני הטרור ברצועה, ובראשם החמאס, להתחזק ולהוות איום על תושבי ישראל".

שר החוץ ההונגרי, פטר סיארטו הוסיף אף הוא: "תקיפת ישראל על ידי החמאס היא התקפת טרור שאסור לנו להסכים עימה ויש לגנותה מעל על במה. לכן היה זה אך טבעי שנגיע לכאן, לתמוך בחברינו ולהביע סולידאריות. אנו מצרים על כך שבמוסדות הבינ"ל התקבלו החלטות מוטות תוך התעלמות מהתקפת החמאס על אוכלוסייה חפה מפשע. זו זכותה הטבעית של ישראל להגן על עצמה, ואני גאה במדינת הונגריה על נקיטת עמדה זו. הונגריה תמשיך לעמוד לצידה של ישראל ותמחה מעל כל במה בינ"ל נגד החלטות מוטות שמתעלמות מהתקפות של ארגוני טרור".

שר החוץ בזירה / משרד החוץ.

מוקדם יותר קיימו השרים פגישה אישית ולאחר מכן פגישה בילאטרלית של הצוותים המקצועיים. בפגישה בין השרים הודה השר אשכנזי לעמיתו ההונגרי על ביקורו החשוב בישראל ועל תמיכת הונגריה בישראל לאורך כל המבצע הצבאי ולאחריו, תמיכה שבאה לידי ביטוי גם בהצהרות פומביות, נאום תקיף כנגד חמאס בעצרת האו"ם ומניעת החלטה נגד ישראל במועצת שרי החוץ האירופאים.

שרי החוץ דנו גם על היחסים הקרובים בין המדינות והאפשרות לקדם יחסים אלו בתחומי הבריאות, הסחר והתיירת כולל פתיחת השמיים לתיירות הדדית למחוסנים משתי המדינות.
בסיום הפגישה בין השרים, חתמו שר החוץ אשכנזי ושר החוץ סיארטו על הסכם שיתוף פעולה בין משרדי החוץ לסיוע במדינות שלישיות ועל חידוש הסכם להכשרת מחנכים הונגרים בנושא הוראת שואה ב"יד ושם".

הונגריה משרד החוץ שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד