כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"בגידה זו מילה קשה מאוד"

המפקד של בנט וכהנא שובר שתיקה: "בלתי נתפס"

גיורא לוי, מפקד הצוות של ח"כ נפתלי בנט וח"כ מתן כהנא בעת שירותם הצבאי, שובר שתיקה ויוצא להגנתם בתקשורת נוכח הביקורת שהם סופגים על הסכמתם להקים ממשלת שינוי עם מפלגות שמאל

המפקד של בנט וכהנא שובר שתיקה: "בלתי נתפס"
נפתלי בנט נואם בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ימים ספורים, במידה ואכן תקום ממשלת גוש השינוי כפי שמסוכם בימים אלה בקרב יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר ימינה נפתלי בנט, ייכנס בנט לנעליו של בנימין נתניהו ויהפוך להיות ראש הממשלה הבא של ישראל. גיורא לוי, מפקד הצוות של בנט, ח"כ מתן כהנא ועמנואל מורנו ז"ל בעת שירותו הצבאי, סיפר ברדיו 103FM על תחילת דרכו של בנט, שגדל להיות מנהיג.

המנדט אשר קיבל יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד עתיד לפוג בעוד שעות ספורות, והלחץ גובר. ממשלת השינוי תלויה בסיעת ימינה, שחבריה ממשיכים לעמוד מול פרץ לחצים ואיומים; שהובילו גם להגברת האבטחה סביב בכיריה, לרמה של 5 מתוך 6. האם נפתלי בנט, ששירת כלוחם וקצין בסיירת מטכ"ל, עשה חיל בתעשיית ההייטק, כיהן כמנכ"ל מועצת יש"ע וכמובן כחבר כנסת מאז 2012 יהיה ראש הממשלה הבא ויביא לסיום שלטונו של בנימין נתניהו?

גיורא לוי, שהיה מפקדו של נפתלי בנט בסיירת מטכ"ל, הביע את דעתו ב-103FM על המתקפות כנגד יו"ר ימינה: "ראיתי את מה שכותבים על נפתלי, נפתול כמו שהיינו קוראים לו בצוות, ומתן (כהנא) וזה נראה לי פשוט נורא. הלוחמים שלי הם כמו הילדים שלי ואעשה הכול בשבילם".

הוא נזכר בתקופת השירות של נפתלי תחת פיקודו, ואמר: "נפתלי, באמת מתחילת הדרך, התבלט ביכולת החשיבה המדהימה, יכולת קבלת החלטות יוצאת דופן. הוא מקיף עצמו באנשים שנותנים לו עוד נקודות זווית. היום זה מתן (כהנא) בעבר זה היה עמנואל (מורנו). נפתלי היה הראש של הצוות. עמנואל היה הלב של הצוות, ובניגוד לכל מיני דברים שפורסמו בימים האחרונים, חד משמעית החבר הכי טוב של נפתלי בצוות".

לוי הביע את דעתו באשר למהלך הפוליטי של בנט, שחובר לראשונה אל גוש השמאל והמרכז: "אני תמיד בעד אחדות ישראל. אני לא מסתיר את דעותיי הפוליטיות כאיש ימין, כמי שחושב ימין. אני מחזק אותם, אנחנו מתכתבים לא מעט ואני מעריך את האומץ וההקרבה האישית והפוליטית שהם מוכנים לעשות כדי לשחרר את המדינה מתקיעות". הוא הודה: "הצבעתי בכל המערכות האחרונות לנפתלי", והבהיר כי הוא לא חש נבגד.

"בגידה זו מילה קשה מאוד"

בהמשך, גיורא לוי הביע את תחושותיו הקשות, לאור השיח הפוליטי המתנהל לאחרונה: "בגידה זו מילה קשה מאוד. אתם לא מסכימים עם הדרך? אל תצביעו לו עוד פעם. מישהו חייב לעשות מהלך, להישכב על הגדר בשביל כל המדינה ולהוציא אותנו מפלונטר פוליטי שאנחנו נמצאים בו; זה האומץ וההקרבה של נפתלי למען מדינה שלמה. לקרוא לאנשים האלה בוגדים? שלשום כשראיתי כמה דברים, לא ישנתי כמעט כל הלילה. לקרוא לאנשים כאלה בוגדים? זה בלתי נתפס בעיניי, גם אם לא מסכימים על הדרך".

באשר להפרת הבטחת הבחירות כי לא ישב בממשלה תחת לפיד, אמר לוי: "בנט, גדעון סער, יאיר לפיד, אני חושב שעשו שלושתם אנשים ישרי דרך שבאים לעשות מהלך, כשטובת המדינה לפניהם ולא כיסאולוגיה. אני מעריך את האנשים האלה על המהלך הזה, כמו שהערכתי את גנץ על המהלך שהוא עשה. נפתלי מוכן לשלם מחיר אישי מאוד כבד ופוליטי ואני מעריך אותו מאוד על המהלך".

בסיום השיחה נשאל כיצד להערכתו היה מגיב עמנואל מורנו ז"ל לאפשרות שבנט יכהן כראש הממשלה. הוא השיב: "אף אחד לא יכול לדעת או לדבר בשמו של עמנואל לעניות דעתי. עמנואל היה השטותניק של הצוות. הוא היה בא אליו נותן לו אגרוף ואז חיבוק, ואומר לו 'אתה דפוק אבל אני בשבילך עד הסוף'. כי זה היה עמנואל, הוא היה מעריך אותו על האומץ. אני לא יודע אם היה מסכים אותו, קטונתי, אבל אני חושב שהוא היה מעריך את המאמץ וגאה בנפתלי ובמתן כי הם עשו פה מהלך למען עם ישראל".

לאחר שגיורא ירד מהקו, פנה בן כספית אל שותפו להנחיה ינון מגל, ותהה: "הבאת את גיורא לוי ביודעך את עמדתו"? על כך השיב ינון: "ידעתי שהוא ב'אטרף' על מה שאמרו על בנט. לא צריך להוכיח לך כל פעם מחדש מי העיתונאי פה ומי השופר".

נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד