ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האינטרפול מעורב

ארה"ב מבקשת מישראל: הסגירו אלינו את האזרח

האזרח סייע לעובדים לקבל את ויזת התייר לארה"ב, תוך הסתרת תכניות העבודה שלהם. כשהגיעו לארה"ב נשכרו להם דירות למגוריהם והם הוסעו למקום העבודה וממנו. עובדיו של האזרח לא זכו לשכר מינימום ולא שולמו מסים בגין עבודתם, כעת הוא מועמד להסגרה

ארה"ב מבקשת מישראל: הסגירו אלינו את האזרח
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים להכריז על אזרח ישראלי שהוא בר הסגרה לארצות הברית, על מנת שיעמוד לדין בגין עבירות מרמה, הגירה, העסקה בלתי חוקית והלבנת הון. כהן נעצר ביום 31.5.2021 על ידי משטרת ישראל לבקשת ארצות הברית.

לפי בקשת הסגרה שהגישה ממשלת ארה"ב, בתקופה שבין פברואר 2011 לדצמבר 2013 פעל האזרח, באמצעות חברות שבבעלותו, להבאתם של ישראלים לעבודה בלתי חוקית בדוכני קוסמטיקה שניהל בקניונים במדינות מרילנד ווירג'יניה.

האזרח סייע לעובדים לקבל את ויזת התייר לארה"ב, תוך הסתרת תכניות העבודה שלהם. כשהגיעו לארה"ב נשכרו להם דירות למגוריהם והם הוסעו למקום העבודה וממנו. עובדיו של האזרח לא זכו לשכר מינימום ולא שולמו מסים בגין עבודתם. הם קיבלו את שכרם באמצעות כרטיסי אשראי נטענים. רווחי החברות מהמכירות בדוכנים בתקופה שבין נובמבר 2011 – דצמבר 2013 עמדו על כ-3.96 מיליון דולר.

בתחילת חודש דצמבר 2013 הגיעו האזרח ואשתו לביקור משפחתי בישראל. במהלך שהייתו בישראל נודע לאזרח אודות חיפושים שנערכו באותו הזמן בארה"ב על-ידי הרשויות שם במוקדים הקשורים לעסקיו. בעקבות האמור, האזרח לא שב לארה"ב.

כעת תיק ההסגרה מטופל ע"י עוה"ד אביטל ריבנר אורון ודוד לנדאו מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בשיתוף משטרת ישראל וחולית אינטרפול במטה הארצי. 

ארצות הברית ישראל הסגרה אינטרפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד