י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאבק חוצה יבשות

מאמצים למנוע את ניתוק הפעוטה החרדית מהנשמה

פעוטה ישראלית בת שנתיים נמצאת במרכזו של מאבק משפטי חוצה יבשות לאחר שבית המשפט באנגליה קבע כי אפסו סיכוייה להחלים ויש לנתק אותה ממכשירי ההנשמה | בישראל ערוכים ומוכנים לקליטת הפעוטה – אך ביהמ"ש באנגליה מסרב לאשר את העברתה לארץ. המשפחה פועלת מול גורמי ממשל ישראליים

מאמצים למנוע את ניתוק הפעוטה החרדית מהנשמה
אברהם פיקסלר עם בתו ובנו צילום: באדיבות המשפחה

הסיפור שמסעיר את בריטניה: אחרי 8 שנות ציפייה נולדה הפעוטה אלטע תחי', להוריה הישראלים אברהם וחיה פיקסלר, חסידי בעלזא המתגוררים בלונדון, אך למרבה הצער, במהלך הלידה כתוצאה ממחסור בחמצן נגרם לה נזק מוחי בלתי הפיך. מאז, במשך שנתיים היא מאושפזת בבית החולים ומונשמת. לטענת המשפחה, המלצתם של רופאים מומחים רבים היא לשחררה לביתה עם עזרה סיעודית אבל בית החולים מסרב ודחה את הבקשה.

"ביום בהיר אחד ללא הודעה מוקדמת העבירו את אלטע מהפגייה לאחר ששהתה שם 15 חודשים למחלקת ילדים ללא שהתבצע תיאום בין הרופאים שמטפלים באלטע והרופאים של מחלקת הילדים" מספר בן משפחתה. "כתוצאה מכך לאחר כשבוע אלטע חוברה שוב למכשיר הנשמה, אחרי שכבר נגמלה ממנו וקיבלה סיוע של חמצן בלבד. היא הועברה לטיפול נמרץ ומאז היא מחוברת למכשיר הנשמה. זמן קצר לאחר מכן הרופאים קבעו שאלטע ולכן יש לנתק אותה ממכשיר ההנשמה ולסיים את חייה".

חוות דעת של רופאים מהמחלקה בה היתה מאושפזת לאחר הלידה קובעת אחרת וממליצה כאמור לשחררה לביתה עם חמצן. המשפחה מסרבת לניתוק הפעוטה מהמכשירים, והרופאים העבירו את ההחלטה להכרעת בית המשפט חרף העובדה שהוריה, האפוטרופוסים החוקיים – מתנגדים.

החלטת בית המשפט

במשך שלושה ימים שמע השופט את טענות בית חולים וטענות המשפחה ולבסוף השבוע נתן השופט פסק דין בו ציין שלכאורה אלטע סובלת כפי שסבורים הרופאים המטפלים וכי יש לנתק את מכשיר ההנשמה – על אף שהרופאים הודו בדיון שהפעוטה יכולה לחיות עוד מספר שנים בסיוע המכשור.

טענות ההורים שהם ואלטע אזרחים ישראלים ועל כן מבקשים להעבירה לישראל נדחתה. כמו כן ההסבר כי הם משתייכים לדת היהודית האוסרת המתת חסד נפל על אזניים אטומות.

ההורים אף ציינו שהם רוצים לשוב להתגורר בארץ עם אלטע וכשיגיע זמנה להחזיר נשמתה, הם רוצים שתטמן בארץ ללא שום עיכובים. השופט דחה את כל בקשותיהם ונימק שהיא ילדה קטנה שאינה יודעת ומבינה מהי דת ויהדות – ולפיכך אין להתחשב בטיעון זה כלל. השופט אף הוסיף וקבע כי לא קיימת הוכחה שאלטע היתה מתנהגת בחיים שלה כיהודיה, ומכיון שנולדה באנגליה עצם היותה אזרחית ישראלית לא מהווה הגנה מפני החוק הבריטי.

ב-8 ליוני עתיד בית המשפט להשיב למשפחה אם היא זכאית להגיש ערעור לבית המשפט העליון באנגליה.

בינתיים ח"כ ישראל אייכלר מנסה לעשות כל שביכולתו לסייע למשפחה בשעתה הקשה ומלשכתו נמסר: "פנינו לשר הבריאות וליועץ המשפטי לממשלה. מבחינתנו זה רצח לכל דבר. ביקשנו להביא את הילדה לארץ כי כאן החוק לא מאפשר עוולה כזו, אני מזכיר שהילדה היא גם ישראלית, יש לה דרכון ישראלי".

אייכלר הוסיף מצידו: "אני מקווה ומתפלל שבעזרת השם נצליח להביא אותה לארץ. אם יש מושג של הצלת חיים במובן הכי פשוט של המילה - זה פה. מדובר בילדה שחיה ואסור להרוג אותה".

פעוטה חרדית מכונת הנשמה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד