י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראש ממשלה ונשיא בו ביום

יממה מכרעת • בחצות ליל המנדט פוקע; בקרוב תוצאות הנשיאות

יום היסטורי ודרמטי לפנינו; יום שעשוי לסמן אולי את תום עידן מי שמכהן למעלה מעשור בראשות מדינת ישראל - בנימין נתניהו וזריחת שמשם של יורשיו הפוליטיים - צמד היריבים בנט ולפיד | לצד כל זאת, במליאת הכנסת ייבחר בצהריים נשיא או נשיאה למדינת ישראל | כך זה יעבוד

יממה מכרעת • בחצות ליל המנדט פוקע; בקרוב תוצאות הנשיאות
בניין הכנסת צילום: אוראל כהן, פלאש 90

המערכת הפוליטית מתכנסת ליום דרמטי, יום של הכרעות פוליטיות בסיומו ייתכן ונדע איך תיראה הממשלה הבאה בראשות נפתלי בנט, אך בכל מקרה להתנחם בכך שנדע מי יהיה או תהיה הנשיא או הנשיאה הבא/ה.

הלילה ב-00:00 יפקע המנדט שנמצא בידי יאיר לפיד, עד אז הוא יצטרך להודיע לנשיא המדינה, האם עלה בידו להרכיב ממשלה ולהניח את ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת לקראת ההשבעה בעוד שבוע.

לאורך כל הלילה נועדו צוותי המו"מ במטרה להגיע לסיכומים ולחתום על ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות שטרם חתמו, תקווה חדשה, רע"מ וימינה.

בתוך כך, במהלך הלילה סיכמו כחול לבן ויש עתיד על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת אחדות. בין המפלגות הושגה הסכמה מלאה על עיקרם של קווי היסוד של הממשלה. בנוסף, סוכמו נושאים מרכזיים לקידום וחיזוק הדמוקרטיה והחברה הישראלית.

עפ"י ההודעה שפורסמה ע"י המפלגות, יו"ר כחול לבן בני גנץ נתן את הסכמתו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא ש"עלה בידו" להרכיב ממשלה

במקביל, בשעה 11:00 החלה ההצבעה על תפקיד נשיא/ה המדינה ה-11, על התפקיד מתמודדים יצחק הרצוג ומרים פרץ, כשחברי הכנסת יבחרו את הנשיא או הנשיאה הבא/ה בהצבעה חשאית מאחורי הפרגוד.

אם בשבוע שעבר היה נראה כי ניצחונו של הרצוג מובטח, היום כבר נראה כי צפוי קרב צמוד, שכן מדובר בהצבעה חשאית ולא ניתן לדעת האם התומכים שהתחייבו או חתמו למי מהמועמדים אכן הצביעו עבור המועמד או המועמדת.

הליך ההצבעה החל בשעה 11:00 והסתיים בשעה 12:20. כדי לנצח בסיבוב הראשון נדרש רוב של 61 ח"כים לאחד המועמדים, אחרת הח"כים יצביעו בסיבוב שני ואז מספיק רוב רגיל כדי להכריז על זהות המנצח.

התוצאה תגיע מעט אחרי השעה 13:00, אלא אם יידרש סיבוב נוסף שיארך עוד כשלוש שעות, כך שבכל מקרה לקראת השעה 15:00 נדע מי ניצח במרוץ לנשיאות.

המנדט להרכבת ממשלה הבחירות לנשיאות מרים פרץ יצחק הרצוג ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד