י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי 22 שנה > החסידים דמעו

היסטוריה בחתונה: שוחזר הריקוד המיתולוגי • צפו

היסטוריה נרשמה הלילה בהיכל רוממה בחיפה, עת קם סב הכלה הרבי מסערט ויז'ניץ ורקד את 'ריקוד האחים' המפורסם בחצר - עם בן דודו הרבי משאץ ויז'ניץ, כשעיני החסידים זולגות דמעות למראה הריקוד שבוצע בפעם האחרונה לפני 22 שנה על ידי הורי השניים נבג"מ • צפו

היסטוריה בחתונה: שוחזר הריקוד המיתולוגי • צפו
האדמו''רים בריקוד ששוחזר צילום: שוקי לרר

אמש (שלישי) בהיכל הספורט 'רוממה' בחיפה התכנסו אלפי חסידים בשמחת נישואי נכדו של האדמו"ר מויז'ניץ, החתן יקותיאל יהודה מייזליש, בן חתנו הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש, בנו של הגרד"ב מייזליש, רב חסידי סאטמר בבורו פארק, עם הכלה נכדת האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, בת לחתנו הרה"צ רבי יואל איתמר קרויז, בנו של גאב"ד אודווארי.

החתונה שהייתה אמורה להתקיים בהיכל בית ויז'ניץ בבני ברק, הועברה עקב האסון בקרלין ונחגגה בהשתתפות אלפים בהיכל הספורט בחיפה.

רגעים נעלים נרשמו בחתונה הגדולה כשבשיא מעמד המצווה טאנץ, לאחר ריקוד ה'אשת חיל' ומנהג אסיפת 'שבת געלט' לתוך השטריימל של הרבי בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל, שוחזר מעמד ריקוד ה'ברודער טאנץ' הידוע אחרי 22 שנה.

בהפתעה גמורה, קם האדמו"ר מסערט ויז'ניץ ורקד עם בן דודו האדמו"ר משאץ ויז'ניץ, בנו של ראש ישיבת סערט ויז'ניץ בעל ה'ברכת משה' זצ"ל, אחיו של האדמו"ר זצ"ל. הריקוד המפורסם בניגון המיתולוגי של אבותיהם, העלה זכרונות קדומים ומרגשים אצל החסידים שלא הסתירו את רגשותיהם והמבוגרים שבהם הזילו דמעות.

מדובר בריקוד קודש שהחל אצל האחים הקדושים ה'אמרי חיים' מויז'ניץ וה'מקור ברוך' מסערט ויז'ניץ זי"ע, שנהגו לרקוד אותו בשמחות זה אצל זה, וכך נמשך הדבר גם אצל האחים הקדושים, האדמו"ר בעל ה'חכמת אליעזר' מסערט ויז'ניץ זצ"ל ואחיו ר"י סערט ויז'ניץ בעל ה'ברכת משה' זצ"ל. מדובר בסגירת מעגל של 22 שנה, שכן מאז נפטר ראש הישיבה בט' אייר תשנ"ט, לא נראה הריקוד הזה בחתונות בחצר סערט ויז'ניץ.

עם זאת יש לציין כי באופן חד פעמי רקד אותו הרבי בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל עם בן דודו הרבי מסלונים שיבדלח"ט בחתונה לאחד מצאצאיו של האחרון ויהי לפלא.

חסידות סערט ויזניץ ריקוד חסידי ריקוד אחדות שאץ ויז'ניץ חכמת אליעזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד