כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הוצאה להורג שנויה במחלוקת

נידונים למוות יוצאו להורג בגז שהשתמשו בו הנאצים

סערה במדינת אריזונה בארה"ב בעקבות הכוונה לשוב ולהמית מי שנידונו לעונש מוות באמצעות גז ציאניד שבו השתמשו הנאצים. לצורך אף שופץ המקום שבו מבוצעות ההוצאות להורג ונרכש ציוד חדש

נידונים למוות יוצאו להורג בגז שהשתמשו בו הנאצים
ציאניד צילום: pixabay

תא הגזים במתחם בתי הסוהר של מדינת אריזונה בארה"ב עבר שיפוץ, ומרכיבים לייצור מימן ציאנידי הוכנסו למבנה. הנידונים למוות יוכלו לבחור בין גז לזריקת מוות. כך מדווח ה'גרדיאן' הבריטי.

ממסמכים שהגיע לידי ה'גרדיאן' עולה כי מחלקת התיקונים באריזונה הוציאה יותר מ-2,000 דולר ברכישת המרכיבים לייצור גז ציאניד. כמו כן נרכשו אשלגן ציאנידי וכדורי נתרן וחומצה גופרתית. חדר הגז עצמו נבנה בשנת 1949.

במהלך החודשים האחרונים עברה המדינה שנמצאת בשליטת הרפובליקנים להפעיל מחדש את עונש המוות. האחרון שיצא לפועל באריזונה היה בשנת 2014 בזריקת רעל.

הפעם האחרונה שאריזונה הוציאה להורג נידון למוות באמצעות גז הייתה ב-1982. ה'גארדיאן' מביא את גרסתו של עד ראייה שסיפר כי חלפו 18 דקות מאז ששוחרר הגז לתא ועד שהאסיר מת, עדות שעוררה סערה באריזונה.

למרות מאמציה של אריזונה להציג את תא הגז שלה כמקום חוקי ומכובד, זוועות העבר לא נשכחו, מאחר והנאצים השתמשו בגז ציאניד תחת השם המסחרי ציקלון B כדי להרוג יותר ממיליון יהודים בתאי הגזים באושוויץ ובמחנות השמדה אחרים.

רוברט דנהאם, מנכ"ל מרכז המידע לעונש מוות, אמר: "אתם צריכים לתהות מה אריזונה חשבה לעצמה שבשנת 2021 מקובל להוציא אנשים להורג בתא גז עם גז ציאניד. האם מישהו עסק שם בהיסטוריה של השואה?".

אריזונה הוצאה להורג ציאניד עונש מוות תאי גזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד