ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עפו לגובה

תקלה טכנית? שני טייסי קרב איראניים נהרגו

שני טייסי קרב איראניים נהרגו כאשר כסאות המפלט שלהם הופעלו לפני ההמראה, והעיפו אותם לגג ההאנגר | התקשורת האיראנית דיווחה כי הם נהרגו בגלל תקלה טכנית בכיסאות המפלט

תקלה טכנית? שני טייסי קרב איראניים נהרגו
קיאנוש בסאטי וחוסיין נאמי צילום: רשתות חברתיות באיראן

שני טייסי מטוסי קרב איראניים נהרגו אתמול (שלישי) כאשר כסאות המפלט שלהם הופעלו לפני ההמראה, והעיפו אותם לגג ההאנגר בעת הכנת המטוס לפני הטיסה.

ערוץ IRIB הממלכתי דיווח כי למטוס הקרב מסוג F-5 הייתה "בעיה טכנית שהרגה את שני הטייסים", הם זוהו כקיאנוש בסאטי, וחוסיין נאמי. על פי הדיווח, האירוע התרחש בבסיס חיל האוויר הממוקם כ-450 קילומטרים דרומית לבירה טהרן וסמוך לגבול עם עירק.

ערוץ הטלוויזיה הממלכתי IRNA דיווח, כי האירוע קרה לפני ההמראה אך לא פירט יותר מכך. הרשויות גידרו את ההאנגר, עד להשלמת החקירה מה גרם לתקלה במטוס חיל האוויר האיראני.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי גילו של המטוס לא פורסם. חיל האוויר האיראני עדיין מפעיל מגוון מטוסים צבאיים מתוצרת ארה"ב שנרכשו לפני המהפכה האסלאמית בשנת 1979. לאיראן יש גם מטוסי מיג, וסוחוי מתוצרת רוסית, אך עשרות שנים של סנקציות מערביות הקשו על תחזוקת הצי המזדקן.

האירוע הנוכחי מצטרף לאירוע נוסף גם הוא תאונת מטוס קרב, שני אנשים - קברניט טיסה וטייס סטודנט, נהרגו במטוס אימונים קל בחודש שעבר במחוז מרקזי שבמרכז איראן.

איראן טייסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד