י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אנטישמיות ללא הפסקה

בעל העסק היהודי: "איום ונורא, הרסו לי חנות חדשה"

עסק בבעלות יהודית בטורונטו הושחת בכתובות נאצה אנטישמיות המיוחסות לשואה | המשטרה פרסמה כי היא חוקרת את האירוע, אך עד עתה לא דווח על ביצוע מעצר כלשהו

בעל העסק היהודי: "איום ונורא, הרסו לי חנות חדשה"
טורונטו, קנדה צילום: הדס פרוש, פלאש90

משטרת טורונטו פתחה בחקירה לאחר שחנות בבעלות יהודית בקנזינגטון הושחתה בתחילת החודש, ההשחתה הגיעה על רקע עלייה ניכרת בהתקפות אנטי-יהודיות שהגיעו בגלל הקורונה, והמלחמה בין ישראל לפלסטינים, שגררה ברחובות קנדה הפגנות של מאות מוסלמים נגד ישראל ונגד יהודים, לצד הרשתות החברתיות שהתמלאו בפוסטים אנטישמיים.

"זה היה מרגיז ביותר", אמר ג'ף לוי, הבעלים של העסק בשדרות קנזינגטון.  ג'ף לוי, הוא בעלים של מרפאת הקנאביס קנזרי בקנזינגטון.

ג'ף אמר לערוץ הטלוויזיה CTV News Toronto כי "זו הייתה חנות חדשה לגמרי, השקענו בה הרבה מאד עבודה והיינו צריכים לנקות אותה מייד. זה היה ביזיון".

הוונדליזם כלל ביטויים אנטישמיים המתייחסים לתאי גזים. "הגענו לשם ממש לפני הצהריים ב-6 למאי, וזה היה בכל החנות שלנו. המילים על תאי הגזים, על המשרפות, הכל היה כתוב על החלונות שלנו", אמר לוי. משטרת טורונטו אישרה כי "החקירה מתנהלת" אך לא התייחסה למעצרים.

מסקר שפורסם בקנדה החודש, עולה כי העיר טורונטו חווה עלייה של 51 אחוז בפשעי שנאה מכל הסוגים בשנת 2020. הקבוצות היהודיות היו עם הכי הרבה, 34 אחוז מכל האירועים היו נגד יהודים, תקיפות נגד אפרו אמריקנים עם 23 אחוז מהמקרים, ו-11 אחוז לפשעי שנאה אחרים.

לוי אמר לתקשורת המקומית, כי הגרפיטי הגיע פחות משנה לאחר שקיבל מכתב איום באופן אישי. "זה דאגה עצומה עכשיו" אמר. "אני לא רוצה להשאיר את הילדים שלי בסביבה הזו. זה נהיה גרוע יותר, וזה מאוד מרגיז אותנו".

אנטישמיות בקנדה טורנטו גרפיטי אנטישמי ריסוס גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד