י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שידור חי

בוחרים נשיא/ה: הסתיים סבב הצבעה החשאי

הסתיים סבב ההצבעה החשאית במליאת הכנסת בה בחרו החברים בנשיא\ה הבא\ה של מדינת ישראל | מאחורי הפרגוד שהוכן במליאה עלו 119 חברי הכנסת בזה אחר זה ונתנו את קולם למועמד הנחשק | צפו בשידור חי מהמליאה

בוחרים נשיא/ה: הסתיים סבב הצבעה החשאי
הקלפי עם פתקי ההצבעה צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת התכנסה לדיון מיוחד לבחור את הנשיא או הנשיאה ה-11 של מדינת ישראל, 119 חברי כנסת התייצבו בזה אחר זה מאחורי הפרגוד והצביעו בבחירה חשאית למועמד המועדף לתפקיד הנחשק.

בשעות הצהריים המוקדמות אמורה להתפרסם תוצאות ההצבעה, זאת אחרי ש-119 חברי כנסת נתנו בה את קולם, לבד ממנסור עבאס יו"ר רע"מ שלא מימש את זכותו להצביע לנשיאות המדינה.

על התפקיד מתמודדים יושב ראש הסוכנות, השר ויו"ר העבודה לשעבר יצחק הרצוג ראש בראש מול מול מרים פרץ, כלת פרס ישראל, אם שכולה ששכלה שתי בניה בפעילויות צבאיות.

בסיעות הליכוד, תקווה חדשה, ימינה, יש עתיד, יהדות התורה העניקו חופש הצבעה, כמו גם בש"ס שם הודיע היו"ר דרעי דקות לפני פתיחת הקלפי, כי הוא מעניק חופש הצבעה, זאת אחרי שהבוקר התקיימה התייעצות בבית נשיא המועצת הגר״ש כהן שהעביר את ההכרעה לידיו יו״ר התנועה השר אריה דרעי שהעניק כאמור חופש הצבעה לחברי הכנסת

בסיעות הערביות כמו גם במרבית סיעות השמאל תומכים במועמדותו של יצחק הרצוג, אך בבחירות חשאיות לא ניתן לדעת כיצד ינהגו חברי הכנסת מאחורי הפרגוד בינם לבין עצמם.

עם תום סבב ההצבעה הראשון התראיינה המועמדת מרים פרץ לכלי התקשורת ומסרה כי, "אני מתמודדת מול אדם יקר וראוי, זו זכות גדולה. יש לנו מדינה מדהימה, אסור שנכסה אותה בערפל".

בכדי להכריז על המנצח, בתום סיבוב אחד של הצבעה נדרש רוב של 61 לאחד המועמדים, אחרת יידרש סיבוב שני של הצבעת 120 חברי הכנסת, אז יספיק רוב רגיל.

התוצאה תגיע לקראת השעה 13:00 אלא אם כן יידרש סיבוב נוסף אז התוצאה תתעכב, כך שלקראת השעה 16:00 נדע בוודאות מי יהיה הנשיא או הנשיאה הבאה של מדינת ישראל.

בחירות לנשיאות מליאת הכנסת יצחק הרצוג מרים פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד