י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסתורין במפרץ

הספינה הגדולה ביותר של חיל הים האיראני טבעה

ספינת חיל הים הגדולה ביותר באיראן עלתה באש, ושקעה במפרץ עומאן | בתיעודים שפורסמו נראים כוחות ההצלה מנסים להציל את הנוסעים ששהו על הסיפון כשעשן שחור וסמיך מיתמר מאחוריהם

הספינה הגדולה ביותר של חיל הים האיראני טבעה
הספינה שוקעת צילום: צילום מסך

הספינה הגדולה ביותר בחיל הים האיראני עלתה באש וטבעה בים, ביום רביעי לפנות בוקר במפרץ עומאן בנסיבות לא ברורות, כך דיווחו סוכנויות ידיעות באיראן.

סוכנויות הידיעות האיראניות פארס, וטסנים, דיווחו כי המאמצים הרבים להציל את הספינה הגדולה לא הצליחו להציל את הספינת Kharg, הספינה נקראה על שם האי המשמש כמסוף הנפט הראשי של איראן.

השריפה החלה בסביבות השעה 2:25 לפנות בוקר וכבאים ניסו לכבות אותה, כך מסרה הטלוויזיה הממלכתית. הספינה טבעה בסמוך לנמל ג'אסק האיראני, כ-1,270 ק"מ דרומית-מזרחית לטהרן במפרץ עומאן ליד מיצר הורמוז של המפרץ הפרסי. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות האיראניות, נראים מלחים לובשים חליפות הצלה ומפנים אנשים מהספינה כשהאש בוערת מאחוריהם.

סוכנויות הידיעות האיראניות התייחסו לספינה כאל "ספינת אימונים". סוכנות הידיעות פארס פרסמה סרטון של עשן סמיך ושחור העולה מהספינה לפנות בוקר (רביעי).

סוכנות הידיעות AP מדווחת בנוסף, כי הספינה שנשרפה שימשה כאחת מכמה ספינות בחיל הים האיראני המסוגלות לספק סיוע בים לספינות אחרות. כולל הרמת מטען כבד ולשמש כנקודת מנחת למסוקים. הספינה, שנבנתה בבריטניה והושקה בשנת 1977, נכנסה לחיל הים האיראני בשנת 1984 לאחר משא ומתן ממושך שבא בעקבות המהפכה האסלאמית של איראן בשנת 1979.

איראן ספינה טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד