י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רדיפה פוליטית?

משטרת צ'כיה ממליצה להעמיד את רה"מ לדין בחשד לשחיתות

כמו בישראל: התובע הכללי של צ'כיה התפטר לפני כחודש לאחר שהורה לחדש את החקירה נגד ראש הממשלה באביש שטוען כי מדובר ברדיפה פוליטית | עפ"י החשד רה"מ הצ'כי הערים על האיחוד האירופי במטרה להרוויח סיוע בסך שני מיליון יורו

משטרת צ'כיה ממליצה להעמיד את רה"מ לדין בחשד לשחיתות
משטרת צ'כיה צילום: Pixabay

ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש, מתמודד עם המלצה של המשטרה בארצו להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות של שחיתות. באביש טוען כמובן כי מדובר ברדיפה פוליטית מתמשכת שנועדה להזיז אותו מכס ראש הממשלה בדרכים משפטיות, לאחר שיריביו לא הצליחו לעשות זאת דרך הקלפי או באמצעות מחאה גדולה שניהלו נגדו. הסיפור שלו מזכיר את הסיפור של ראש הממשלה נתניהו.

אנדריי באביש נחשב לאחד משלושת העשירים הגדולים בצ'כיה. הונו נאמד ב-6.3 מיליארד דולרים, והוא מחזיק בבעלות של נכסים רבים בארצו. על פי החשד, לפני כ-13 שנים העביר את אחד מהמלונות שהיו שייכים לו לבעלות של כמה מבני משפחתו, והפריד אותם מהעסקים שלו. באותה עת קיבל המלון תקציב סיוע של האיחוד האירופי לעסקים קטנים על סך של כשני מיליון יורו, ולאחר שקיבל המלון את הסיוע המיועד לעסקים קטנים, הוא חזר ונרשם על שמו של באביש.

הטענה היא כי באביש הערים על האיחוד האירופי כדי להרוויח סכום של שני מיליון יורו, ולטענת משטרת צ'כיה מדובר בעבירה פלילית שמצדיקה הגשת כתב אישום.

בעבר כבר המליצה משטרת צ'כיה להעמיד את באביש לדין, בעת שכיהן כסגן ראש הממשלה. בעקבות ההמלצה פיטר אותו ראש הממשלה דאז, אבל באביש התמודד מיד לאחר מכן בבחירות ונבחר לראש ממשלה, כשבהמשך נסגרה החקירה נגדו והוחלט שלא להעמיד אותו לדין. באחרונה החליט התובע הכללי של צ'כיה לפתוח מחדש את החקירה, והורה למשטרה לבדוק שוב את הטענות.

המשטרה אכן בדקה והגישה שוב את אותה ההמלצה, אלא שבינתיים אותו תובע התפטר מהתפקיד לפני כחודש, בטענה שמופעל עליו לחץ ממשרד המשפטים של צ'כיה, שלא להמשיך בחקירה נגד באביש.

ההערכה הרווחת היא שגם הפעם, התביעה הכללית של צ'כיה תחליט שלא לקבל את המלצת המשטרה ושלא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה המכהן. עם זאת, לנוכח העובדה שמדובר בתקופה של ערב בחירות, ויחד עם קשיים פוליטיים שונים שעמם מתמודד באביש, יתכן שעצם ההמלצה להעמיד אותו לדין תשפיע לבסוף גם על תוצאות הבחירות ותגרום לבאביש להיפרד מכס ראשות הממשלה לאחר ארבע שנים בתפקיד.

צ'כיה שחיתות ראש הממשלה האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד