ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הכירו את האזרח הראשון

יצחק הרצוג נבחר לנשיא ה-11 של מדינת ישראל • פרופיל מקיף

עם תום ספירת קולות 119 חברי הכנסת, ברוב הגדול ביותר בתולדות המדינה, אפילו ביחס למועמדים יחידים מתברר כי יצחק (בוז'י) הרצוג הוא הנשיא ה-11 של ישראל | נכדו של הרב הראשי לישראל, בנו של הנשיא השישי, מזכיר הממשלה, יו"ר העבודה ויו"ר הסוכנות היהודית | פרופיל 

יצחק הרצוג נבחר לנשיא ה-11 של מדינת ישראל • פרופיל מקיף
פלאש

לא בכל מרוץ לנשיאות זה קורה, אך היום (רביעי) התנקזו 2 אירועים משמעותיים ליום אחד, בחירת נשיא המדינה ה-11 של מדינת ישראל, כמו גם פקיעת המנדט של יאיר לפיד הלילה בחצות.

למרות כל ההתרחשויות הפוליטיות, בזה אחר זה הגיעו חברי הכנסת להצביע בחשאיות למעומד שלהם לתפקיד נשיא המדינה, לאחר שבע שנות כהונה של הנשיא העשירי של המדינה ראובן ריבלין. לפני חברי הכנסת עמדו 2 אופציות בלבד, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, מולו התמודדה הגברת מרים ברץ כלת פרס ישראל.

עם תום ספירת 119 הקולות מתברר כי 87 חברי כנסת הכתירו את יצחק (בוז'י) הרצוג, בנו של נשיא המדינה השישי חיים הרצוג הוא לנשיא ה-11 של מדינת ישראל.

להרצוג היסטוריה של עשייה מפוארת לאורך כל שנות חייו, הרצוג נולד בראש השנה – א' תשרי תשכ"א, לאביו נשיא המדינה השישי חיים, בברית הוא נקרא על שם סבו, הרב הראשי לישראל יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, לאחר שירותי הצבאי כקצין בחיל המודיעין, קיבל תואר ראשון במשפטים, ובמקצועו הוא כיהן כעורך דין במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן ושות' עד כניסתו לחיים הפוליטיים.

כשנכנס הרצוג לחיים הפוליטיים הוא החל את דרכו כיועצם של יצחק רבין ושמעון פרס, לאחמ"כ הוא נכנס לתפקיד מזכיר הממשלה של אהוד ברק, בהמשך בכנסת ה-16 הוא נכנס לתפקיד חבר כנסת בישראל, משם הלך והעפיל את דרכו לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, בנוסף הוא היה כיהן בתפקיד שר במשרדי הבינוי והשיכון, התיירות הרווחה והשירותים החברתיים.

עם פרישתו מהחיים הפוליטיים נכנס הרצוג לתפקידו כיו"ר הסוכנות היהודית, לתפקיד זה הוא נבחר פה אחד, ובתפקיד זה הוא כיהן עד תקופה זו, המעבר הגדול ומימוש השאיפה להמשיך את דרך אביו, ולכהן בתפקיד הנשיא ה-11 של מדינת ישראל.

הרצוג, כאמור יכהן בתפקיד נשיאה האחד עשר של מדינת ישראל, לפניו היו: חיים ויצמן, הנשיא הראשון. יצחק בן צבי, זלמן שזר, אפרים קציר, יצחק נבון, אביו חיים הרצוג, עזר ויצמן (אחיינו של הנשיא הראשון), משה קצב, שמעון פרס, ראובן ריבלין.

כעת, לאחר שנבחר הרצוג וזכה למירב קולות חברי הכנסת, הוא הופך להיות לשבע השנים הבאות האזרח מספר ראשון בישראל, תוך ימים ספורים הוא ייכנס ללשכתו בבית הנשיא שבירושלים, שם יעמדו לצידו 120 עובדי משכן הנשיאות.

המשכורת החודשית שלו תעמוד על 62 אלף ₪ (ברוטו) מידי חודש, תקציב מוסד הנשיאות כולו על פי ההערכות והדיווחים עומד על למעלה מ-60 מיליון ₪ מידי שנה בשנה.

לא תמיד הייתה כהונת הנשיא שבע שנים, מקום המדינה הייתה הכהונה מסתכמת ב-5 שנים, עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות, ב-1998 שונה החוק ותפקידו של נשיא המדינה תחום ל-7 שנים ללא יכולת הארכה.

יצחק הרצוג נשיא המדינה פרופיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד