ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
פרומו לממשלת השינוי?

בכיר בהתנחלויות: "גנץ סיכם עם ביידן על הקפאה"

בעוד ככל הנראה שלטון 'הליכוד' תחת נתניהו יתחלף, שלמה נאמן, יו"ר מועצת גוש עציון, טוען כי שר הביטחון בני גנץ סיכם עם ממשל ביידן, על הקפאת בניה ביו"ש: "מסתבר שהוא סיכם עם הממשל על הקפאת בניה בהתיישבות" | בנוסף פנה לסער ובנט לא ללכת לממשלת השינוי: "הבטחתם לשמור על קווים אדומים"

בכיר בהתנחלויות: "גנץ סיכם עם ביידן על הקפאה"
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ברקע הקמת ממשלת השינוי, היום (רביעי) ביהודה ושומרון טעונים כי שר הביטחון בני גנץ סיכם עם הממשל בארה"ב, על הקפאת בניה בשטחי יהודה ושומרון, זאת למרות שלא פורסם על כך בציבור.

ביו"ש טוענים כי הראיה לכך היא שמועצת התכנון העליונה שדנה בתכניות בניה ביו"ש, לא התכנסה כבר חמישה חודשים, ושר הבטחון הוא זה שמונע את כינוסה, זאת ללא ידיעת ראש הממשלה נתניהו.

"פנינו ראשי רשויות ביו"ש וחברי מועצת יש"ע לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בבקשה צנועה בהחלט - לקיים 'ועדה קטנה'", אמר יו"ר מועצת גוש עציון שלמה נאמן והמשיך, "לא שכונות גדולות ולא פרויקטים משמעותיים - רק עניינים קטנים כגון תיקונים טכניים. קיבלנו מבני גנץ סירוב מוחלט".

"אותו בני גנץ שחדשות לבקרים מאשים את נתניהו בחוסר יושרה פוליטית, מנהל מדיניות עצמאית ללא ידיעת ראש הממשלה. מסתבר שבני גנץ סיכם עם ממשל ביידן על הקפאת בניה בהתיישבות. הממשלה החדשה עוד לא קמה אבל ההקפאה כבר כאן", הוסיף.

לאחר מכן פנה לראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה': "נפתלי בנט וגדעון סער, חשבתם שתנהלו את המדינה? הבטחתם לשמור על קווים אדומים אידאולוגיים של המחנה בממשלה הנרקמת בשעות האלו? אז תדעו לכם ששר הביטחון שלכם חושב אחרת ופועל אחרת".

''מפלגות ימינה ותקווה חדשה, לידיעתכם", כתב והמשיך ללחוץ, "הופר אחד הקווים האדומים ביותר של המחנה הלאומי. אתם מקימים ממשלה שעומדת לא פחות מלהתעלל במפעל ההתיישבות ובחצי מיליון ישראלים המתגוררים ביו"ש".

"תעמדו בראש המחנה שלכם, המחנה הלאומי, תממשו את הערכים שלכם בארבע וחצי השנים הקרובות. זה לחלוטין בידיכם. אם אתם עדיין מאמינים בהם, כמובן", סיכם.

התנחלויות הקפאה ג'ו ביידן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד