כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"נשיא של כולם"

על סף דמעות: נאום הניצחון של הרצוג • צפו

אחרי שנבחר ברוב גדול ביותר, יצחק בוז'י הרצוג נאם את נאום הניצחון, כשהוא כבר מוגדר כנשיא המדינה הנבחר: "בכוונתי להיות נשיא של כולם, להטות אוזן קשבת לכל עמדה" | בנוסף בירך את המתמודדת נגדו מרים פרץ: "סמל והשראה לכלל אזרחי ישראל" | צפו

על סף דמעות: נאום הניצחון של הרצוג • צפו
הרצוג בנאום הניצחון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי מסע בחירות ממושך וממוקד, היום (רביעי) יצחק בוז'י הרצוג נבחר לנשיא המדינה ה-11 של ישראל, ברוב של שמונים ושבעה חברי כנסת, מול עשרים ושישה שחברי כנסת שתמכו במרים פרץ.

"בחרדת קודש ובהתרגשות גדולה, הנני העני ממעש, מקבל עלי את בחירת כנסת ישראל בי לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר", פתח הרצוג בנאום הבחירות והמשיך, "אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מחברותי וחבריי חברי הכנסת על האמון שנתתם בי".

הרצוג פנה אל אזרחי ישראל: "משך למעלה משני עשורים מילאתי את משימת חיי: שירות העם והארץ שלנו. למדתי את החברה הישראלית, הכרתי מקרוב את המגוון והייחודיות של הפסיפס הישראלי. אין אפילו אבן אחת בפסיפס היפיפה שלנו שהייתי מוכן או מעז לוותר עליה".


"זו הסיבה שבכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים - כאן בתוכנו", אמר הנשיא הנבחר.

"כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות" אמר וציין, "להעצים ולטפח את היצירתיות, היוזמה והמקוריות שלנו; למלא בכל יום את צידת האחדות, הערבות הדדית והזהות משותפת, הנחוצות לנו כל כך במסע שלנו להפוך לחברת מופת".
 
לאחר מכן התייחס לאתגרים שמצפים לו: "חיוני לטפל בפצעים שותתי הדם שנפערו בחברה שלנו בתקופה האחרונה; עלינו להגן על מעמדה הבין-לאומי של ישראל ועל שמה הטוב במשפחת העמים".

"להיאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל; לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו; להתעלות אל גודל שעתה של האומה; ולצאת מן המיצר אל המרחב. זו המהות שלנו, החלוציות שלנו והמחויבות של כולנו לארץ הזו", הוסיף.

"אל המסע הזה אני מביא עמי את כל מרצי, ניסיוני ויכולותיי. את המחויבות ההיסטורית של שרשרת הדורות המשפחתית שלי לנצח ישראל", הוסיף

בנוסף, פנה אל המתמודדות נגדו מרים פרץ: "אני מודה לגברת מרים פרץ, גיבורה ישראלית, על היותה סמל והשראה לכלל אזרחיות ואזרחי ישראל, לקימה מכאב אין סופי ולבחירה בחיים. מרים, אני מושיט לך יד ומייחל לשיתוף פעולה פורה בינינו, למען החברה הישראלית".
 
"לנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן רובי ריבלין, אני שולח מכאן את ברכתי ומאחל לו סיום מוצלח לכהונה מבורכת ולתרומתו הגדולה לעם ולמדינה שלנו. תחי מדינת ישראל!", סיכם.

הבחירות לנשיאות בוז'י הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד