י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נלחמים בנגיף

למרות החששות: בשבוע הבא חיסונים לגילאי 12-16

פרופ' חזי לוי, גיבש בימים האחרונים את עמדת משרד הבריאות באישור שר הבריאות, בעניין הרחבת החיסון לבני נוער בגילאי 12-16. למרות החששות, החל מהשבוע הבא יינתנו החיסונים לצעירים | "החיסון יעיל ובטוח" הבהירו במשרד הבריאות

למרות החששות: בשבוע הבא חיסונים לגילאי 12-16
ילד מתחסן. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, גיבש בימים האחרונים את עמדת משרד הבריאות באישור שר הבריאות, בעניין הרחבת החיסון לבני נוער בגילאי 12-16, בצל הפרסום אמש (שלישי) כי החשש כי החיסון גורם לדלקות בשריר הלב.

על פי הודעת משרד הבריאות, אמש התקיים דיון הצוות לטיפול במגפות - צט"מ - וועדת המעקב בנושא חיסונים בראשות מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ובהשתתפות פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, ד"ר בעז לב- מנהל הצט"מ, נציגי איגוד רופאי הילדים, ומומחים לחיסונים ולאפידיומיולוגיה.

במהלך הדיון הארוך הוצגו מצגות אנשי המקצוע והמומחים השונים וסקירת העבודה הרב מקצועית שדנה בסיבוכים אפשריים בהרחבת החיסון, לרבות דלקת בשריר הלב.

עם זאת ציינו במשרד הבריאות כי מרות הפרסום אתמול, שהסיכונים מסיבוכי תחלואת הקורונה גבוהים מהסיכון בקבלת החיסון. גם הדלקת בשריר הלב שנצפתה בבני 16-19 הייתה בשיעור נמוך, וחלפה במרבית המקרים ללא סיבוך.

יחד עם זאת, לאור העובדה שהתחלואה כעת בישראל נמוכה ביותר, הוחלט להמליץ על חיסון בהקדם לקבוצות סיכון, ביניהם מתבגרים עם סיכון רפואי לחלות בקורונה קשה, מתבגרים המתגוררים עם בני משפחה בעלי סיכון לחלות בקורונה קשה וכן למשפחות הצפויות לטוס לחו״ל.

מעבר לקבוצות בסיכון, יהיה אפשרי לחסן את כל המעוניינים בכך. "החיסון יעיל ובטוח" הבהירו במשרד הבריאות, והוסיפו כי מנכ"ל משרד הבריאות, מקיים ברגעים אלה שיחות הערכות עם קופות החולים לחיסון המתבגרים.

החיסון למתבגרים צפוי להתחיל במהלך השבוע הבא, במסגרת קופות החולים. ומשרד הבריאות ימשיך ויעדכן בהתאם לנדרש.

חיסון לקורונה משרד הבריאות פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד