א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
יעלה בידו?

חמש שעות לפקיעת המנדט: מבוי סתום במו"מ להרכבת הממשלה

בדיוק בחצות הלילה יפקע המנדט שנמצא בידיו של לפיד ויעבור לכנסת. בכפר המכביה עמלים צוותי המשא ומתן ללא הרף להגיע להסכמות עם כלל הסיעות כדי שלפיד יוכל להגיד עוד היום לנשיא המדינה "עלה בידי" | פערים בין מרב מיכאלי לאיילת שקד ובין גדעון סער למנסור עבאס

חמש שעות לפקיעת המנדט: מבוי סתום במו"מ להרכבת הממשלה
סער/לפיד/בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד חמש שעות, בדיוק בחצות הלילה שבין יום רביעי לחמישי, המנדט להרכבת הממשלה שנמצא בידיו של יאיר לפיד פוקע ועובר לכנסת, בכפר המכביה נעשים מאמצים אחרונים לגבש את הסיכומים ולהודיע כי עלה בידם להרכיב ממשלה.

צוותי המו"מ נתקלים במספר קשיים, בעיקר בין ימינה לעבודה, במחלוקת סביב הנציגים בוועדה למינוי שופטים, איילת שקד ומרב מיכאלי מתעקשות על התיק וחושפות את הפערים בין מחנה השמאל למחנה הימין בגוש השינוי.

בנוסף, קשיים ברגע האחרון בחתימה עם רע"מ על ההסכמים, כאשר גדעון סער מסרב  בתוקף למספר דרישות כמו ביטול חוק קמניץ, מה שמאיים לפרק את כל היוזמה להרכבת הממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד מבכירי הליכוד נפגש בדקות האחרונות עם ניר אורבך מימינה. כדי לטשטש עקבות הם נועדו בספריית הכנסת ונכנסו כל אחד מכניסה אחרת. נזכיר, מספיק אבצע אחת כדי למנוע את הקמת הממשלה.

מוקדם יותר היום הודיעו במפלגת העבודה: "בהמשך להסכמות משבוע שעבר אודות קווי היסוד והרכב הממשלה החדשה ובהתאם לסיכומים שהושגו ביממה האחרונה, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי נתנה הסכמתה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא ש"עלה בידו״ להרכיב ממשלה".

מנסור עבאס מפלגת רע"מ נפתלי בנט מרב מיכאלי גדעון סער איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד