י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

"מינוי קריב לשר התפוצות יהיה מסר רע לקהילה היהודית"

בעקבות חשיפת 'בחדרי' על לחץ רפורמי למינוי של הח"כ הרפורמי גלעד קריב לשר התפוצות, הרב פסח לרנר, מייסד ויו"ר סיעת "ארץ הקודש" בקונגרס הציוני העולמי אומר כי מינוי קריב יהיה מסר רע ליהדות העולם

"מינוי קריב לשר התפוצות יהיה מסר רע לקהילה היהודית"
גלעד קריב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרב פסח לרנר, מייסד ויו"ר סיעת "ארץ הקודש" בקונגרס הציוני העולמי מגיב לדבריו של הראביי הרפורמי ריק ג'ייקובס על כך שאי מינוי גלעד קריב לשר התפוצות יהווה מסר רע ליהדות התפוצות.

"הגיע הזמן שאנשי התנועה הרפורמית ילמדו שבלתי מתקבל על הדעת שבכל פעם בה הם מבקשים להביא להישגים לאנשיהם בישראל, הם שבים ומנופפים באיום על ערעור היחסים עם יהדות התפוצות", אמר הרב לרנר.

לדבריו, "הציבור הישראלי כבר יודע מזמן שלרפורמים אין שום בלעדיות על ערוצי הקשר של מדינת ישראל עם יהדות התפוצות. והאמת היא בדיוק הפוכה מדבריו של הרבאיי ג'ייקובס: אם המינוי של קריב לשר התפוצות יצא לפועל זה יהיה מסר רע לקהילה היהודית המסורתית בתפוצות, שהיא הקהילה היחידה שמחזיקה בעמדות פרו ישראליות מובהקות".

עוד מסר הרב לרנר, כי "במהלך מבצע "שומר החומות" בחודש האחרון נוכח העולם כולו לראות כי הקהילה הרפורמית לא תמכה בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה מפני ירי רקטות על ידי ארגון טרור. מינויו של נציג הקהילה הזו לשר התפוצות יהווה מסר רע דווקא לתומכים הרבים שעומדים לצידה של מדינת ישראל בכל רחבי העולם".

כזכור, בשעות האחרונות הגיעה למשכן הכנסת משלחת של ראשי התנועות הרפורמיות ונשות הכותל, בראשות בכיר הרבאים הרפורמים רייק ג׳יקיבס ואנשיה נפגשו עם כמה מראשי סיעות הכנסת.

בין הפגישות של המשלחת הם נועדו עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי, יו"ר כחול לבן בני גנץ, ואף פגישה מפתיעה עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שמחזיק בקשרים חמים עם הסיעות החרדיות. ‏

המטרה של ראשי התנועה הרפורמית היא להביא למיניו של גלעד קריב לתפקיד שר התפוצות, כאשר גם בימינה מתנגדים למינוי של קריב בכדי לא להתריס נגד החרדים איתם הם מתכננים לשתף פעולה בעתיד.

גם במפלגת העבודה לא בטוחים שהמינוי יעבור לידיו של קריב, כאשר שמו של הח"כ לשעבר נחמן שי עלה כמועמד לתפקיד. המטרה של הרפורמים כעת היא להגביר את הלחץ על סיעות הבית ולהביא למינוי המיוחל.

גלעד קריב רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד