כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תם עידן נתניהו?

יש ממשלה: בנט, סער ועבאס חתמו על הסכם קואלציוני • מתעדכן

לחץ שיא בפוליטיקה הישראלית. ממשלת השינוי בדרך להקמה. למרות הטלטלות שחוו ביממה האחרונה, נראה כי למרות הכל יאיר לפיד יכריז כי עלה בידו להקים ממשלה, לאחר שבנט וסער חתמו הסכמים קואליציוניים, כמו גם מפלגת רע"מ שהשיגה תפקידים ותקציבים | עדכונים שוטפים

יש ממשלה: בנט, סער ועבאס חתמו על הסכם קואלציוני • מתעדכן
החכי"ם החרדים, לפיד ובנט צילום: צלמי פלאש 90

שעון העצר הולך ומתקתק לקראת השעה 00:00 הלילה, אז המנדט של יאיר לפיד להרכבת ממשלה פוקע. בשעה האחרונה למנדט חתמו מפלגות רע"מ תקווה חדשה וימינה על הסכם קואליציוני. לפיד יכריז עוד לפני חצות שעלה בידו להרכיב ממשלה.

בהסכם הקואליציוני בין תקווה חדשה לבין יש עתיד וימינה סוכמו בין הייתר הסעיפים הבאים:

• פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.
• רפורמה בזכויות אזרח בחקירה ומשפט.
• העברת האחריות על המעונות והחינוך על הגיל הרך למשרד החינוך ויצירת רצף פדגוגי.
• הקמה אוניברסיטה בגליל.
• אישור לשיווק 300,000 יחידות דיור כולל כמות משמעותית של דירות עם מחירי בר-השגה.
• הקמת מערך פיקוח לשמירה על שטחי C.
• רפורמת קנאביס, הכוללת: חוק אי הפללה של צרכני קנאביס, הסדרה מלאה של שוק הקנאביס כולל הקנאביס הרפואי, קידום קמפיין להעלאת מודעות לסכנות שבשימוש וטיפול בהתמכרויות.
• חיזוק והרחבת אתרי מורשת

עדכונים שוטפים:

23:35 > לאחר שיחה עם נשיא המדינה ועפ"י הוראות חוק יסוד הממשלה, נשלחה הודעה ליו"ר הכנסת יריב לוין בה הודיע לפיד כי עלה בידו להקים ממשלה. לפיד קרא ליושב ראש הכנסת, למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת שיו"ר יש עתיד, הצליח להרכיב ממשלה.

23:25 > יאיר לפיד שוחח עם נשיא המדינה ריבלין והודיע לו עלה בידי להרכיב ממשלה.

23:20 > עמית סגל מדווח: גם ימינה חתמה. ניר אורבך, בלחץ בנט, לא יוציא כנראה הודעה הלילה. 12 הימים הקרובים יעמדו בסימן פסטיבל ניר אורבך.

23:00 > דפנה ליאל מדווחת: בנט ואורבך צפויים להיפגש מחר. זה משמעותי כי במקרה כזה אורבך ימתין ולא יסכל את ההודעה של לפיד שעלה בידו. בנט ינסה לשכנע אותו לפרוש ולא להתנגד כפי שהתחייב בפני בנט.

22:54 > גם ימינה חתמה על הסכם קואליציוני עם יאיר לפיד. בדקות הקרובות יכריז לפיד שעלה בידו.

22:53 > יו"ר תקווה חדשה גדעון סער חתם על הסכם קואליציוני עם יאיר לפיד.

22:40 > מיכאל שמש מדווח: בנט וסער עדיין לא חתמו ללפיד על מסמך 'עלה בידי'. יתכן שעבאס מתכוון להסכמים הקואליציוניים בתוך הגוש של לפיד. עכשיו על השולחן: משבר הועדה למינוי שופטים.

22:38 > גורמים בימינה לעמית סגל: "ההסכם נחתם אחרי שאושר על ידי צביקה האוזר ואיילת שקד ואין בו שום ויתור נוסף. העיקרון הוא: מאה אחוז אזרחי אפס אחוז לאומי".

22:37 > מנסור עבאס חשף עובדה מעניינת בדבריו לתקשורת, מתברר כי ימינה ותקווה חדשה כבר חתמו ללפיד רק שלא פרסמו זאת: "ראיתי שכולם חתמו ואנחנו האחרונים שחתמנו על הדף".

22:30 > ח"כ מנסור עבאס לתקשורת לאחר החתימה בכפר המכביה: "כרגע חתמתי לחבר הכנסת יאיר לפיד על הסכמה שהוא יכול להכריז שעלה בידו להרכיב ממשלה, זאת לאחר שהגענו למסה קריטית של הסכמות בנושאים שמשרתים את החברה הערבית בתחומים שונים ורבים. כמובן גם מיגור הפשיעה והאלימות".

22:25 > הרב חיים דרוקמן שוחח הערב עם ניר אורבך וסיפר: "אני אמרתי לו (לניר אורבך) שלא יסכים להצביע בממשלה הזאת ויצביע נגד, שלא יתפטר מהכנסת, לא יודע מה הוא מקבל או לא מקבל. לא שוחחנו על כך".

22:20 > מסתמן; בשעה הקרובה יודיעו בגוש השינוי שעלה בידם להרכיב ממשלה.

22:17 > עמית סגל מדווח כי מתקרבים לפשרה על הוועדה לבחירת שופטים: איילת שקד תכהן ראשונה.

22:14 > יו"ר רע"ם מנסור עבאס חתם על מסמך המאפשר ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא "עלה בידי" אחרי שהגיעו לסיכומים במו"מ. נותר לחתום עם ימינה של נפתלי בנט ותקווה חדשה של גדעון סער.

21:45 > יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "אני רוצה להאמין בניר אורבך ועידית סילמן, הם עוד יכולים להציל את המצב. נותרה בי תקווה וציפייה קלושה שהם יילכו עם האמת שלהם כמו שיקלי. זו שעת המבחן שלהם שתירשם בדפי ההיסטוריה של עם ישראל לנצח נצחים".

21:30 > עמית סגל מדווח על דרמה בשעות האחרונות במליאת הכנסת: חבר הכנסת ניר אורבך ממפלגת 'ימינה' שוקל להתנגד לממשלה המסתמנת. בחדרו נמצא אלון דוידי שהיה מספר 3 בימינה והתפטר מהכנסת. הוא לוחץ עליו להודיע עוד הערב שאין לצרף את אצבעו, ובכך להוריד את מספר התומכים בממשלה המיועדת לשישים בלבד, בלי הרוב בכנסת. בנט ושקד מודעים לאירוע. שקד בכנסת מנסה לשכנע את אורבך שלא לפרסם את דבר התנגדותו.

21:23 > יו"ר העבודה מרב מיכאלי פנתה ליאיר לפיד בבקשה לכנס בשעה 22:30 את ראשי מפלגות המרכז-שמאל לקבלת החלטה בעניין נציג הגוש בוועדה למינוי שופטים.

21:12 > גורם בקואליציה המסתמנת אומר לעמית סגל: "עבאס דורש הישגים מוגזמים. לא יהיה. אם לא ייקח את ההצעה עכשיו, נלך לבחירות והוא יימחק".

21:00 > בכפר המכביה החלה הפגישה המשולשת - בנט - לפיד - עבאס.

20:55 > מועצת אל-שורא אישרה למנסור עבאס להסכים להצהרת לפיד שעלה בידו להרכיב ממשלה בתנאי להמשך המו"מ לגבי חוק קמניץ והכפרים הבלתי מוכרים בנגב. עכשיו כמעט הכל תלוי בהצלחת הפגישה המשולשת.

20:50 > בדקות הקרובות תחל פגישה משולשת בין בנט, לפיד ועבאס בניסיון להגיע להבנות.

20:45 > סולימן מסוואדה מדווח ב'כאן 11' כי מקורות המעורים בישיבת מועצת השורא מספרים על אווירה אופטימית וכי עבאס צפוי לחתום על ההסכם עוד הערב. עם זאת ברע"ם מאיימים על הפלת ממשלת בנט-לפיד אם לא יענו הדרישות הנוגעות לבנייה בנגב. אמש סוכם בישיבה בכפר המכביה על פירוק "יחידת יואב" במשטרה שמתעסקת באכיפת חוקי הבניה בנגב.

20:38 > אין הסמכה על הוועדה למינוי שופטים: מרב מיכאלי מתבצרת ומציעה חלופה שלא מקובלת על שקד, לפיה מיכאלי תכהן ראשונה בוועדה בזמן מינויי השופטים לעליון ואילו שקד בזמן שלפיד יהיה בראשות הממשלה.

מיכאלי: "הצעתי באה לאחר שויתרתי לגדעון סער מהאגף הימני על תפקיד שר המשפטים, ולאחר שויתרתי לאיילת שקד על תפקיד שר הפנים.
מקווה שחברי גוש הימין יפסיקו לשחק על כסאות ויקימו ממשלה".

20:30 > מיכאל שמש מדווח כי בשלב זה, לפיד בנט וסער מפעילים לחץ אדיר על שקד לקבל את אחת מהצעות הפשרה. היא מסרבת בתוקף.

20:20 > תופר את התפקיד הבא: ר"ע שדרות שהתמודד ב'ימינה' ופרש לפני השבעתו לח"כ, אלון דוידי, נכנס כעת לחדרה של איילת שקד בכנסת. כך מדווחת עטרה גרמן מ'מקור ראשון'.

20:17 > יו"ר רע"מ מנסור עבאס ביציאה בישיבת מועצת שורא בכפר קאסם: "אנחנו מנהלים מגעים עם כולם, גם עם הימין. עוד לא קיבלנו החלטה".

20:15 > בכירים בגוש השינוי: מתקדמים להסכמה של כלל הסיעות - כולל של מנסור עבאס - לאפשר ללפיד לומר "עלה בידי", ולהמשיך את המשא ומתן בתקופה שנותרה עד ההשבעה.

20:10 > דוברת הבית הלבן נשאלה על העמדה של ביידן לגבי אפשרות שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה על רקע אמירותיו בעבר על סיפוח. הדוברת ג'ן סאקי אמרה שהם לא מתייחסים לסוגיות פוליטיות וכי תמיכתו של הנשיא ביידן בפתרון שתי המדינות ידועה.

19:58 > לפי הפרשן הפוליטי עמית סגל, ההצעה החדשה שכרגע עולה בחדרי המשא ומתן, היא שאיילת שקד תתמנה לשרת המשפטים בשנתיים השניות של הקדנציה, גדעון סער ימונה לשר החוץ ובנט יכהן בחלק השני של הממשלה כשר הפנים.

19:41 > דפנה ליאל מדווחת ב'חדשות 12' כי ברע״ם מדווחים על התקדמות. צריך לזכור גם מה האלטרנטיבות:
1. בחירות שאליהן תגיע רע"ם בלי שהצליחה לממש את ההבטחה המרכזית שלה להשתלב בממשלה ולהביא הישגים
2. ממשלת ימין עם עריקים/תקווה חדשה שבה מפלגת הציונות הדתית לא תתן להם שום הישג.

19:38 > יאיר שרקי מסביר ב'חדשות 12': ‏אם לפיד יכריז שעלה בידו יש עד 12 ימים עד ההשבעה. בדרך לשם הממשלה יכולה להתרסק ורק אז יתחילו 21 הימים. כלומר, רק בעוד 33 ימים נדע סופית האם יש ממשלה, בחירות חמישיות לכנסת, או בחירה ישירה.

19:35 > חבר הכנסת ניר אורבך על הדרישה של רע"מ לבטל את חוק קמיניץ: "לא מפקירים את הנגב. נקודה". כך כתב בטוויטר.

19:30 > לקראת חתימה? נפתלי בנט, גדעון סער ומנסור עבאס שטרם חתמו על ההסכמים עם יש עתיד עושים את דרכם לכפר המכביה.

19:15 > יקי אדמקר (וואלה) על הצעת הפשרה בנושא הוועדה למינוי שופטים: שקד תכהן ראשונה ברוטציה . יש לכך משמעות חשובה מאד. חמשת המינויים בעליון הם בשנה הראשונה לממשלה. תוכל להשפיע מבפנים כמה שאפשר.

19:05 > מיכאל שמש מדווח ב'כאן 11' מדווח כי מסתמן שח"כ יועז הנדל ימונה לשר התקשורת בממשלת בנט - לפיד. רשימת התיקים של 'תקווה חדשה': משפטים, חינוך, תקשורת ושיכון. רשימת התיקים של מפלגת ימינה: חוץ (בחצי השני של הקדנציה), פנים, דתות והתיישבות.

19:00 > פרשן ynet אטילה שומפלבי: ‏אם מיכאלי לא תתן תשובה חיובית אקטיבית שמאשרת את הפשרה - לא תקום ממשלה. שקד לא תזוז מילימטר בלי תשובה חיובית. הפשרה בוועדה: שנתיים ראשונות שקד וחבר כנסת מהעבודה. ואחר כך שנתיים מיכאלי בוועדה וחבר כנסת מימינה/

ממשלת בנט לפיד איילת שקד מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד