י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תעלומה באיראן

טייסים עפים לתקרה, ספינה ענקית טובעת בלב ים ושריפה בבית זיקוק

בתוך יממה שלושה אירועים שבגדר תעלומה באיראן. זה החל בטייסי קרב שנהרגו לפני המראה, המשיך בשריפת ספינת אימונים שעליה צוות של 400 אנשים | בשעה האחרונה מתגלגל אירוע נוסף, שריפת ענק בבית זיקוק בטהרן הבירה • צפו

טייסים עפים לתקרה, ספינה ענקית טובעת בלב ים ושריפה בבית זיקוק
שריפות מסתוריות באיראן צילום: רשתות חברתיות

מה קורה באיראן? ספינת חיל הים הגדולה ביותר של איראן בערה במשך 20 שעות, ואז ירדה למצולות במפרץ עומאן. הצבא לא התייחס לסיבת השריפה, אך מדיווחים באיראן עולה כי היתה בעיה בחדר המכונות. בנוסף, אתמול שני טייסים נפלטו מכסא המפלט שלהם לפני ההמראה, ונהרגו, בשעה האחרונה דיווחים ותיעודים משריפה בבית זיקוק בטהראן הבירה.

ספינה איראנית טבעה במפרץ עומאן ביום רביעי לפנות בוקר, לאחר מאמצים לא מוצלחים של ניסיון כיבוי השריפה, חיל הים הודיע כי הצוות הצליח לעזוב את הספינה ללא אובדן חיים.

הספינה הייתה במשימת אימונים כ-1,270 ק"מ דרומית-מזרחית לטהרן במפרץ עומאן. הטלוויזיה הממלכתית האיראנית מסרה כי השריפה פרצה על כלי השיט הגדול ביותר באיראן, בסביבות השעה 2:25 ביום רביעי ליד נמל ג'אסק האיראני.

באיראן דווח, כי כל 400 אנשי הצוות שהיו על סיפונה של הספינה שנבנתה בבריטניה ב-1977 פונו, כ-20 מהם פונו עם פציעות קלות בלבד, כאמור הכבאים ניסו להתמודד עם השריפה, אך ללא הצלחה.

אירוע נוסף שמדיר שינה מעיני האיראנים, שני טייסי קרב איראניים נהרגו אתמול (שלישי), כאשר כסאות המפלט שלהם הופעלו לפני ההמראה, והעיפו אותם לגג ההאנגר בעת הכנת המטוס להמראה.

ערוץ IRIB הממלכתי דיווח כי למטוס הקרב מסוג F-5 הייתה "בעיה טכנית שהרגה את שני הטייסים". הההרוגים זוהו כקיאנוש בסאטי, וחוסיין נאמי. על פי הדיווח, האירוע התרחש בבסיס חיל האוויר הממוקם כ-450 קילומטרים דרומית לבירה טהרן וסמוך לגבול עם עירק.

ערוץ הטלוויזיה הממלכתי IRNA דיווח, כי האירוע התרחש לפני ההמראה אך לא פירט יותר מכך. הרשויות גידרו את ההאנגר, עד להשלמת החקירה שאולי תסיק מה גרם לתקלה במטוס חיל האוויר האיראני.

בתוך כך, בשעה האחרונה דווח באיראן, על שריפת ענק שפרצה בבית זיקוק בחלק הדרומי של טהרן הבירה, כך דווח בתקשורת הממלכתית האיראנית, עד כה אין דיווחים על נפגעים. "השריפה החלה בקו הגז הנוזל של בית הזיקוק בטהרן" כך צוטט גורם מקומי בטלוויזיה האיראנית.

בתי זיקוק איראן שריפה ספינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד