א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
שקד השיבה בחיוב

שעות לתום המנדט: ההצעה שתוביל לממשלת שינוי

מספר שעות לפני תום המנדט, בגוש השינוי מנסחים הצעת פשרה, לפיה, שקד תכהן ברוטציה עם סער בתיק המשפטים וכן תקיים רוטציה עם מיכאלי על תפקיד חברת הממשלה בוועדה למינוי שופטים, אולם שקד תכהן בחצי השני של הקדנציה 

שעות לתום המנדט: ההצעה שתוביל לממשלת שינוי
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

סלע המחלוקת במו"מ בין הגושים במחנה השינוי הוא בסוגיית הוועדה למינוי שופטים. איילת שקד מתעקשת על רוב ימני ושליטה על בחירת שופטים ומנגד יו"ר העבודה מרב מיכאלי מתעקשת אף היא על שליטה בוועדה.

3 שעות קודם פקיעת המנדט נודע על פשרה של הרגע האחרון בדמות החלפת תפקידים. לפי ההצעה, בשנתיים הראשונות יכהן סער כשר המשפטים וכאשר תקופתו של בנט כראש ממשלה תסתיים, תיק המשפטים יעבור לאיילת שקד, סער יעבור למשרד החוץ במקומו של לפיד שיהפוך לראש ממשלה, ונפתלי בנט שיסיים תפקידו כראש ממשלה ייקח את תיק הפנים וכן יכהן כראש ממשלה חליפי.

בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים: בחצי הראשון של הקדנציה, כאשר בנט יכהן כראש ממשלה, איילת שקד תשמש נציגת הממשלה בוועדה, וחבר הכנסת של הקואליציה יכהן מטעם מפלגת העבודה.

בחצי השני של הקדנציה, כאשר לפיד יכהן כראש ממשלה, מרב מיכאלי תחליף את שקד כנציגת הממשלה, וח"כ ממפלגת תקווה חדשה יכהן כנציג הקואליציה וכך למעשה ישמר השוויון בין הגושים בוועדה. שקד השיבה בחיוב לפשרה. ההצעה תואמה עם שר המשפטים המיועד, גדעון סער, ומקובלת עליו.

איילת שקד גדעון סער מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד