כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
דרמה בכנסת

ח"כ נוסף מ'ימינה' שוקל להתנגד לממשלת השינוי

בעוד בכפר המכבייה מנסים לגשר על הפערים הקיימים בכמה נושאים, מול ימינה, העבודה ורע"מ, ח"כ ניר אורבך מ'ימינה', שנמצא תחת לחץ אדיר בימים האחרונים, שוקל להצביע נגד ממשלת השינוי - ובכך להפיל את האופציה | מי שמנסה לשכנע את אורבך לעשות זאת: הוא מועמד 'ימינה' לשעבר אלון דוידי

ח"כ נוסף מ'ימינה' שוקל להתנגד לממשלת השינוי
ניר אורבך צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בדרך לקריסת ממשלת השינוי? לאחר לחץ כבד בימים האחרונים מטעם פעילי ימין, הערב (רביעי) חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה' שוקל להתנגד לקואליציית בנט-לפיד, זאת למרות שעד כה נתן תמיכה ליו"ר מפלגתו.

על פי הדיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל, אורבך נמצא בחדרו במשכן הכנסת, ושם בשיחות והתלבטויות קדחתניות האם לתמוך בממשלת השינוי, או להצביע נגדה ובכך לסכלה, שכן הוא האצבע ה-61.

מי שנמצא בחדרו של אורבך ומנסה לשכנעו כי יצביע נגד ממשלת השינוי, הוא אלון דוידי, ראש עיריית שדרות ומי שהיה עד לפני מספר שבועות ח"כ ברשימת 'ימינה', זאת לאחר שהוזעק ללשכתו של אורבך, על ידי אנשיו של האחרון.

נפתלי בנט ואיילת שקד מודעים להתלבטותו של אורבך, ואף האחרונה ביקשה ממנו לא לפרסם את עצם התנגדותו, זאת למרות שהיא עצמה לא כל כך רוצה ללכת לממשלת השינוי.

אורבך, שנמצא תחת לחץ של פעילי ימין ואף הוקם מאהל מתחת לביתו, מתלבט כבר כמה ימים עם מקורביו בימים האחרונים, האם לתמוך בממשלת השינוי, ושקל להתפטר מהכנסת, אך כעת כאמור, שוקל להצביע נגד.

מוקדם יותר היום, צייץ אורבך: "לא מפקירים את הנגב. נקודה", זאת בעקבות הדיווחים כי 'רע"מ' מבקשת בהסכם הקואליציוני לבטל את חוק קמיניץ, אשר מחמיר ענישה לעבירות בניה, שנמצאות בעיקר בנגב בישובים הבדואים.

מוקדם יותר, ארי קלמן, הכתב הפוליטי של 'בחדרי', חשף כי אורבך נועד עם יריב לוין, יו"ר הכנסת ובכיר 'הליכוד', בספריית הכנסת, זאת במטרה לשכנע אותו להצביע נגד ממשלת הימין, מה שאורבך שוקל כעת.

לצד זאת דווח כי הרב דרוקמן שוחח הערב עם אורבך וקרא לו להתנגד. בשעה זו אורבך ושקד נמצאים בכפר המכביה לסגור את הקצוות.

מפלגת ימינה ניר אורבך ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד