י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחדר ההלבשה בבלומפילד

לפיד שוחח עם הנשיא: "אני מתחייב בפניך"

לאחר שעות דרמטיות ולאחר משבר פוליטי של שנתיים, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע לנשיא המדינה, ראובן ריבלין שעלה בידו והוא סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה | לפיד לנשיא: "הממשלה תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית"

לפיד שוחח עם הנשיא: "אני מתחייב בפניך"
‏‏לפיד ובנט משוחחים עם הנשיא צילום: צילום מסך

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע לפני זמן קצר לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי עלה בידו והוא סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. הנשיא ריבלין שבשעות הערב הדרמטיות בילה את זמנו בצפייה במשחק גמר גביע בספורט באצטדיון בלומפילד ביפו, התפנה לחדר צדדי שם קיבל את השיחה מיו"ר יש עתיד.

להלן ההודעה שנמסרה לפני זמן קצר ללשכת כבוד נשיא המדינה:

"בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק יסוד: הממשלה הריני מתכבד להודיעך, כי עלה בידי להרכיב ממשלה. הממשלה שתיכון תהיה ממשלת חילופים, בהתאם לסעיף 13א לחוק יסוד: הממשלה. בראשה אעמוד יחד עם ח"כ נפתלי בנט שיכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה".

"אני מתחייב בפניך אדוני הנשיא", אמר לפיד לריבלין, "כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. תכבד גם את מתנגדיה, תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית".

ריבלין מקבל את השיחה בבלומפילד. צילום: קובי גדעון / לע"מ

במכתב פירט לפיד את הסיעות שירכיבו את הממשלה: יש עתיד, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, ישראל ביתנו, מרצ ורע"מ.

מיש עתיד הבהירו כי המכתב הועבר באמצעות הדואר האלקטרוני, זמן קצר לאחר מכן שוחחו הנשיא ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

בשיחה בין השניים לפיד הודה לנשיא ועדכן אותו בהתפתחויות אשר אפשרו את הקמת הממשלה. בנוסף אמר שבכוונתו להביא את הממשלה לאישור הכנסת בהקדם האפשרי בשבוע הקרוב.

לאחר שיחה עם נשיא המדינה ועפ"י הוראות חוק יסוד הממשלה, נשלחה הודעה ליו"ר הכנסת יריב לוין בה הודיע לפיד כי עלה בידו להקים ממשלה.
לפיד קרא ליושב ראש הכנסת, למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת שיו"ר יש עתיד, הצליח להרכיב ממשלה.

ראובן ריבלין יאיר לפיד ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד