י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קידוש השם

תושייתו של השוטר שאול גליק הצילה חיי אדם

שלושה שוטרים בריטים זכו לשבחים בגין תפקודם המהיר ועל 'הגדלת ראש' תוך עבודת צוות מהירה ויעילה שהביאה להצלת חיי אדם באירוע דקירות בלונדון | "מרוב דם לא מצאנו את הפצע", סיפר השוטר שאול גליק

תושייתו של השוטר שאול גליק הצילה חיי אדם
השוטר היהודי שאול גליק (מימין) צילום: משטרת לונדון

שאול גליק, מובאשאר מירזה וזוהב צובר, ממשטרת המטרופולין של לונדון, היו בנסיעה שגרתית בכיכר ברחוב האקני כשלפתע הם קיבלו במכשיר הקשר קריאה על אירוע דקירה בסמוך.

כאשר השוטרים יצאו ממכוניתם כדי לטפל בזירה ולמנוע מהומות נוספות, אחד מהם ראה גבר מדמם קשות מטפס לחלק האחורי של ניידת המשטרה שלהם תוך שהוא אוחז בצווארו השותת דם.

"יכולתי לראות מיד שהוא מאבד כמות משמעותית של דם", סיפר שאול גליק. "מהר מאוד התברר שאם לא נגיע לבית חולים במהירות, הוא עלול להיכנס למצב אבוד ולמות. לא היה מצב לחכות לאמבולנס כרגיל".

"נכנסתי איתו לניידת ונתתי לו עזרה ראשונה. היה כל כך הרבה דם שהיה קשה למצוא את הפצע, אבל הצלחתי לאתר אותו ולחבוש אותו הכי טוב שאפשר".

אחד השוטרים נכנס במהירות למושב הנהג והחל לנסוע מהמקום לפארק סמוך, שם הם חברו לשוטרים נוספים, אחד מהשוטרים שמכיר את האזור היטב נהג בניידת לבית חולים מקומי. "ידעתי שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחכות שיחידות נוספות או שירותי חירום יגיעו אלינו", סיפר אחד השוטרים.

"הכיכר ברחוב הייתה עמוסה בתנועה ולא היה לנו זמן לבזבז, העובדה שהיה לאיש פצע בצוואר גרם לנו לנקוט בצעד מכריע, הוא היה בר מזל, שבמקרה היינו במקום הזה - לו היה ממתין ומפונה לבית החולים באמבולנס, אני לא בטוח שהתוצאה הייתה חיובית".

כל האירוע עד ההגעה לבית החולים, ארך שבע דקות בלבד. "המהירות הייתה פקטור חשוב באותו יום, כשהסתכלנו עליו היה ברור שאנחנו צריכים להתייחס אליו במהירות האפשרית ולהוציא אל הפועל את הדברים שלימדו אותנו כחלק מההכשרה שלנו, הדאגה העיקרית שלי באותו הזמן הייתה שלומו של הקורבן, לשמור על חייו. לשלושתנו הייתה אותה מטרה ועבדנו כמעט באופן אינסטינקטיבי מבלי שנצטרך לומר יותר מדי אחד לשני", אמר אחד השוטרים.

משטרת לונדון פרסמה כי השוטר שאול גליק שהה עם הקורבן בבית החולים עד שהתברר מצבו, כעת הוא מתאושש לחלוטין.

המפקחת הראשית לורה ג'ון, שיבחה את השוטרים, כמו גם את השוטר שהסיע אותם לבית חולים. "עבודת הצוות המופתית שלהם מנעה ללא ספק מהקורבן סבל, ואולי אף הצילה את חייו, הם צריכים להיות גאים מאוד במה שעשו באותו יום, כמו שכולנו גאים בהם". אמרה.

שוטר יהודי לונדון שאול גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד