כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גרמו נזק בתלונות שווא

הגולשים האנטישמיים דיווחו על חולדות במסעדה היהודית

מסעדן יהודי פרו ישראלי שמתפרנס מכמה מסעדות במדינת דטרויט בארה"ב פרסם לפני שבועיים תמיכה במלחמתה של ישראל מול החמאס ובתגובה ספג ברשת פיגוע כלכלי. תלונות רבות נשלחו למחלקת הבריאות של המדינה בגין כביכול חולדות שמסתובבת במטבח המסעדה 

הגולשים האנטישמיים דיווחו על חולדות במסעדה היהודית
מסעדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

המסעדן היהודי ג'רמי ששון ממדינת דטרויט בארה"ב, בעל עמדה פרו-ישראלית, פרסם ביום שישי, 14 במאי, כי לישראל יש זכות לחיות בשלום, וצירף לפוסט דגל ישראל עם הכיתוב "עם ישראל חי", ומיד הוא הותקף בצורה נוראה.

ג'רמי ששון בעל המסעדה סיפר כי התקשרו אליו ממחלקת הבריאות בדטרויט, ואמרו לו שהגיעו מאות תלונות מלקוחות על הפרות בריאותיות. הוא סיפר כי תיבת הדואר הנכנס שלו בפייסבוק "התפוצצה עם מאות הודעות אנטישמיות ושנאה" ואז הופיעו כ-5,000 ביקורות של כוכב אחד על אחת המסעדות שלו, 'טאונהאוס דטרויט', בין היתר נטען כי מתרוצצות חולדות במסעדה.

אך הדבר האירוני הוא, כי המקום סגור במשך חודשים לרגל שיפוצים. "קיבלתי 500 הודעות ישירות שקראו לי חזיר ציוני ושאני הורג נשים וילדים", אמר ששון, שיש לו משפחה בישראל. "הם איימו להרוג את ילדיי ולשרוף את המסעדה שלי. ב-36 שנותיי ידעתי שיש אנשים אנטישמים, אבל מעולם לא ראיתי את זה בקנה מידה כזה".

ששון אמר כי התקשרו אליו ממחלקת הבריאות בדטרויט, לגבי הדיווחים על הפרות בריאות. "הם חשבו שזה מוזר לקבל כל כך הרבה תלונות בריאותיות על המסעדה שלי כי בעיר יודעים שאני סגור" אמר ששון. "עם זאת, כהליך רשמי, מחלקת הבריאות נאלצה להתקשר אליי כדי ליידע אותי כי תלונה רשמית על חולדות הגיע אליהם, עכשיו, אני חייב לטפל בתהליך הזה כדי למחוק אותו. אבל זה רק מראה את התוקפנות בתרבות של היום".

האירוע נחקר על ידי מחלקות המשטרה של דטרויט ומישיגן. המנהלת האזורית של ארגון הליגה נגד השמצה (ADL), קרולין נורמנדין, אמרה כי "הארגון ניהל שיחות עם לשכת התובעת הכללית של מישיגן, דנה נסל, כדי לסווג זאת כפשע שנאה אפשרי, אם כי תלונות רשמיות לארגון טרם הוגשו מטעמו של ששון".

ששון שמחזיק כמה מסעדות באזור, אמר כי הוא נרגש לקראת פתיחתה המחודשת של המסעדה בבית העירייה של דטרויט והוא יקבל בברכה אנשים מכל הסוגים.

לדבריו, הוא אינו מתייחס לאיומים ויעשה כל שביכולתו להגן על עובדיו ועל האורחים. "אני בעסקי אירוח, ותפקידי לדאוג לאנשים ולגרום להם להרגיש טוב בכל מחיר", אמר ששון. "אני עושה את זה בלי קשר לגבי האמונה שלי או איך שהוא מרגיש, אני אסיר תודה לאלו שסועדים במסעדות שלי כי אני יודע שהאנשים האלה לא נושאים שנאה בליבם".

אנטישמיות בארצות הברית חולדה מסעדה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד