י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עשה היסטוריה

יועץ הבית הלבן נשבע על פרקי אבות בן מאות שנים

יועץ המדע של הבית הלבן אריק לנדר נשבע אמונים על פרקי אבות שהודפס בשנת 1492 | לנדר מונה לאחרונה על ידי ממשל ביידן ליועץ המדע, הספר הגיע מהספרייה של הקונגרס

יועץ הבית הלבן נשבע על פרקי אבות בן מאות שנים
אריק לנדר צילום: מתוך הטוויטר שלו

אריק לנדר, גנטיקאי יהודי, הושבע אתמול (רביעי) כיועץ המדע הראשון של הבית הלבן. הוא עשה היסטוריה יהודית בכך שנשבע על ספר בן 500 שנה. לנדר בחר במהדורה של פרקי אבות משנת 1492 מספריית הקונגרס לאחר שחיפש כרך השבעה המשקף את ערכיו היהודיים והמקצועיים.

לנדר בן 63, מקיימברידג' מסצ'וסטס, הוא הנשיא והמנהל המייסד של מכון ברוד, מוסד מחקר שמתמקד במחקר ביו-רפואי. לנדר זכה בפרסים רבים, כולל מאוניברסיטת תל אביב. הוא לקח חופשה מתפקידים באוניברסיטת הרווארד ובמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס.

הכרך של פרקי אבות שעמו נשבע לתפקידו, פורסם בנאפולי איטליה בשנת 1492, תקופה בה היהודים מצאו שם מקלט לאחר שגורשו מספרד במהלך האינקוויזיציה.

הוא נשאל לפני ההשבעה עם איזה ספר הוא רוצה להישבע. היא ענה "אני מודה שלא חשבתי על השאלה עד שהם שאלו", אמר לנדר לתקשורת בארה"ב, "אבל ברגע שהם שאלו, הייתי צריך לחשוב לעומק על זה, כי כשאתה בוחר תוכן אתה בוחר ערכים, או היסטוריה, או דברים משמעותיים אחרים". השאלה, הסביר, גרמה לו לחשוב על הבחירה כ"הצהרה על מה שנמצא במוחי ומה שבלבי כשאני ניגש לתפקידי החדש".

בהצהרה לתקשורת אמר לנדר: "במשך 75 שנה הובילה אמריקה את העולם בתחום המדע והטכנולוגיה. למנהיגות זו היו יתרונות לבריאותנו, כלכלתנו וביטחוננו הלאומי, פריצות דרך רפואיות מטיפולי סרטן לחיסוני קורונה, יצירת תעשיות חדשות, ממחשבים ועד ביוטכנולוגיה, עם מיליוני משרות, והגנה על ארצנו ועל עמנו, אך כיום, עתידה של אמריקה תלוי במדע ובטכנולוגיה כמו שלא היה מעולם. לפנינו הזדמנויות מדהימות, אך אנו ניצבים בפני אתגרים חסרי תקדים - ממגפות, עד משבר האקלים וכלה בתחרות בינלאומית בטכנולוגיות העתיד. הבחירות שאנו עושים כעת יקבעו את דרכנו לדורות הבאים".

הבית הלבן פרקי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד