י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי המתנה ארוכה

העיר השנייה בצפון בריטניה עם עירוב מהדרין

בסוף השבוע האחרון נתרמו יותר מ-150,000 ליש"ט למימון הקמת עירוב בעיר לידס, לידס תהיה העיר השנייה בצפון אנגליה שבונה עירוב, וזאת לאחר גיוס תרומות מוצלח של הקהילה המקומית

העיר השנייה בצפון בריטניה עם עירוב מהדרין
התקנת עירוב צילום: Nati Shohat / FLASH90

לידס תהיה העיר השנייה בצפון אנגליה שמעמידה עירוב בעקבות גיוס תרומות מוצלח של הקהילה המקומית. בסוף השבוע האחרון כמעט 900 תורמים תרמי סכום כולל של 156,000 ליש"ט כדי לסייע במימון הקמת עירוב, תוכנית שהמתינה כבר יותר מעשר שנים.

סך התרומות כולל כספים משנים קודמות, כך שהקהילה היהודית של לידס גייסה כעת יותר מ-180,000 לירות שטרלינג לפרויקט, סכום מספיק כדי שהבנייה תחל סופית.

העיתון היהודי Jewish Chronicle מדווח, בעוד שרוב התורמים הגיעו מתוך הקהילה, תרומות הגיעו גם מלונדון, ליברפול, מנצ'סטר, ארה"ב, קנדה, ישראל ומדינות נוספות באירופה.

קרן צדקה "העירוב של לידס" הוקמה לניהול ותחזוקה של הפרויקט, והושג "אישור תכנון לבנייה" ממועצת העיר לידס.

מנהלי הקרן מאמינים כי העירוב יהיה שינוי מגמה עבור משפחות יהודיות, והמהלך יפתה משפחות יהודיות ברחבי בריטניה לבדוק עם לידס מתאימה להם כמקום מגורים.

יו"ר הפרוייקט, ג'ונתן סטרייט, שעומד בראש הפרויקט מאז הקמתו לפני 12 שנה, אמר כי "העירוב יהיה עבורנו שינוי רציני. ץ אני חושב שזה הופך אותנו ליעד בר-קיימא למשפחות אורתודוכסיות, עכשיו, אני מאוד מקווה שהעירוב ימשוך אנשים להגיע לקהילה שלנו".

עדיין לא נקבע תאריך להשלמת העירוב, אך סטרייט מקווה שהוא יהיה מוכן לפחות עד סוף השנה. סטרייט הוסיף: "יש לנו את כל שאר הדברים שצריך במקום, בתי ספר, מאפייה, בתי כנסת, מקוואות, וקצביה, העירוב הוא החלק האחרון בפאזל - זה הקטע שאומר לעולם שאנחנו על המפה, יש לנו קהילה שחשובה, בואו והצטרפו אלינו".

"לא הכל קשור ללונדון ומנצ'סטר, לידס היא מקום נהדר לחיות בו גם כן".

עירוב בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד