י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההצעה החדשה של הליכוד

סימן לבאות? חה"כ ניר אורבך מסכל את הדחת יו"ר הכנסת יריב לוין

לאחר שלפיד הודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, הבוקר הוגשו 61 חתימות של גוש השינוי למזכירות הכנסת, אשר מבקשות להעלות לסדר היום במליאה את הדרישה להחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין | דקות לאחר מכן חה"כ ניר אורבך, הודיע כי הוא מושך את חתימתו: "לא שאלו אותי"

סימן לבאות? חה"כ ניר אורבך מסכל את הדחת יו"ר הכנסת יריב לוין
ניר אורבך צילום: פלאש90

בעוד בימין נעשים מאמצים להפיל את הממשלה עוד לפני שהוקמה, הבוקר (חמישי) גוש השינוי הגיש מסמך עם 61 חתימות בו הם מבקשים להחליף את יו"ר הכנסת, אך חבר הכנסת ניר אורבך הודיע כי הוא מושך את חתימתו.

המטרה בגוש השינוי הוא למנות יו"ר כנסת כבר ביום שני הבא, כך שהוא יקבע את תאריך ההשבעה באופן מיידי, השם העולה הוא חבר הכנסת מיקי כהן מיש עתיד, כיוון שבגוש השינוי חוששים כי יריב לוין יעכב את ההשבעה למקסימום זמן עד יום שני שלאחר מכן ועד אז יפעלו למצוא עריקים.

61 החתימות, שהוגשו למזכירות הכנסת, נחתמו על ידי כל חברי הכנסת של גוש השינוי, כאשר גם חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה' נמצא גם הוא בין החותמים על הקריאה להעלות לסדר היום במליאה את החלפת יו"ר הכנסת יריב לוין מ'הליכוד'.

אך הפרשן הפוליטי עמית סגל מפרסם כי אורבך משך את חתימתו לאחר שהוגשה למזכירות הכנסת, בטענה כי לא בדקו את דעתו: "לא שאלו אותי". בכך הוא מונע את הבקשה לכנס את המליאה, שכן צריך 61 חתימות כדי לעשות זאת.

כזכור, אמש חשפנו כאן ב'בחדרי' על פגישה חשאית שהתקיימה בין יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד וחבר הכנסת ניר אורבך, השתיים נועדו בחדר צדדי בכנסת וכדי לטשטש עקבות נכנסו כל אחד מחדר אחר.

כעת בגוש השינוי דואגים לגבי שלמות הקואליציה העתידית ותוהים האם פעילותו של אורבך הבוקר מלמדת על התנגדותו המסתמנת גם בהשבעת הממשלה, מה שימנע את הקמתה.

"בשם סיעות הבית החתומות מטה", נשלח מטעם גוש השינוי עוד לפני שאורבך ביטל את חתימתו. "אבקש כי בישיבה הקרובה תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-24. אבקש לעדכנך כי חה"כ מיקי לוי, הינו המועמד מטעם הסיעות".

גוש השינוי מיהר לנסות להחליף את לוין מתפקידו, כיוון שהאחרון, כך על פי ההערכות, ינסה לדחות את ההצבעה על הקמת הממשלה כמה שיותר - עד שבוע - כפי שהחוק מאפשר לו, וכדי לזרז את התהליכים, גוש השינוי מבקשים להחליפו, אך לאחר ביטול חתימתו של אורבך - זה לא רלוונטי כאמור.

הח"כים ביקשו לקיים את ההצבעה על החלפת יו"ר הכנסת כבר ביום שני, ובמידה ואכן תתקיים בתאריך שהציבו, ומיקי לוי יהיה יו"ר הכנסת - הממשלה תוכל להישבע בשלישי או רביעי, וכך יוכלו להפחית את הלחץ על חברי 'ימינה' להתנגד לממשלת השינוי.

אך בליכוד נערכו מבעוד מועד לתרחיש הדרישה למינוי היו"ר הקבוע, וכעת בליכוד מציעים את התפקיד לחבר הכנסת זאב אלקין מתקווה חדשה, גם במטרה לתקוע תריז בתוך הקואליציה וגם כדי לנסות לגייס את אלקין שיערוק חזרה לגוש הימין.

מי שחתמה גם היא על הבקשה לכנס את המליאה כדי להחליף את יו"ר הכנסת, היא סיעת 'רע"מ', שעד כה נמנעה והתנגדה להחליף את לוין מתפקידו, זאת בעקבות הקשרים הטובים בין האחרון ליו"ר רע"מ מנסור עבאס. אך כעת כאמור, הם חתמו יחד עם גוש השינוי.

ניר אורבך מפלגת ימינה יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד