י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אורבך לא לבד

עמית סגל חושף: ישנם סדקים נוספים בקואליציה החדשה

הפרשן עמית סגל חושף הבוקר כי לפי המידע שלו ישנם סדקים נוספים בקואליציה המתגבשת ולדבריו חוץ מניר אורבך ישנם נוספים ששוקלים למשוך את חתימתם מהמסמך להחלפת יו"ר הכנסת | וגם, כל הדרמה מתכנסת ליום שני הקרוב, החלפתו של יו"ר הכנסת לוין תהיה צעד מכריע לקראת ממשלת השינוי

עמית סגל חושף: ישנם סדקים נוספים בקואליציה החדשה
יריב לוין במליאה צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

ראשי סיעות ממשלת השינוי שנחתמה אמש (רביעי) סמוך לחצות עוד לא הספיקו להדק את החליפות על גופם וכבר משבר ראשון מעיב על הקואליציה החדשה ומאיים לנפץ אותה. ח"כ ניר אורבך משך הבוקר את חתימתו ממסמך החלפת יו"ר הכנסת ולמעשה מסכל את הצעד הקריטי הראשון של מחנה השינוי להשתלט על הכנסת.

הפרשן עמית סגל שוחח הבוקר (חמישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והסביר כי אורבך חתם על טופס גנרי ונדהם הבוקר לגלות שחתימתו משמשת להחלפת יו"ר. סגל מסביר בהומור אופייני כי הדבר דומה לאדם שחותם על מסמך עבור בית הספר של בנו ולפתע מגלה שהחתימה שמשה אותה ללקיחת משכנתה של 6 מיליון ש"ח.

סגל גם חושף כי הוא שומע שאורבך אינו היחיד שמושך את החתימה ולפי המידע שלו ישנם נוספים שלא שלמים עם האירוע של החלפת היו"ר ובכלל ממשלת השינוי ולטענתו ישנם סדקים נוספים בקואליציה המקרטעת שנבנתה במטרה אחת  - להדיח את נתניהו. סגל גם מדגיש כי מדובר בח"כים מתקווה חדשה, ולטענתו הם אינם רוצים להיות אלה שמפילים את הממשלה אלא מחכים שמישהו אחר ייקח על עצמו את נטל ההפלה.

סגל מסביר שכעת הקרב הוא סביב תפקיד יו"ר הכנסת: "אם ביום שני הקרוב מיקי לוי הופך ליו"ר הכנסת, אז בסבירות מאוד גבוהה קמה ממשלה".

הפרשן מסביר שיו"ר כנסת אתה יכול להדיח רק באמצעות 90 ח"כים, דבר שמעולם לא קרה, ולכן אם יש יו"ר מגוש השינוי, אז ממשלת ימין כבר לא תקום, דבר שיקל על אנשים כמו ניר אורבך ואחרים גם מתקווה חדשה להצביע בעד הקמת ממשלה כיוון שכבר אין להם אופציה בצד הימני.

ולכן סגל אומר שהקרב מתכנס ליום שני הקרוב ולתפקיד יו"ר הכנסת. כספית שאל אם אין במסמך ליו"ר הכנסת 61 חתימות, מה בעצם יקרה? סגל השיב שבמקרה כזה לוין לא מכנס את המליאה להצבעה על התפקיד.

פרשן 'חדשות 12' מוסיף כי ניתן למצוא פתרון דרך הרשימה המשותפת שבוודאי תסכים להשלים למספר החתימות הנדרש כדי להחליף יו"ר כנסת, אך כאן תהיה בעיה עם ח"כים מימינה ומתקווה חדשה שגם כך לא מרוצים מהממשלה המתהווה, ולא יסכימו לכך, או שיגידו שמבחינתם זו לא הסתמכות על תמיכת המשותפת לקואליציה, אלא רק עניין טכני של החלפת יו"ר כנסת.

אך סגל מסביר כי לא מדובר בסתם הצבעה אלא עניין מהותי, כיוון שברור שלצורך הקמת הממשלה תידרש גם תמיכתם של חברי הרשימה המשותפת ולכן העסק למעשה מסתבך.

 

ניר אורבך עמית סגל יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד