כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מרים ידיים?

רב בציונות הדתית על ממשלת בנט-לפיד: "לשמוח על מה שיש"

בעוד מספר מבכירי הרבנים בציונות הדתית התאגדו וחתמו על מכתבו בו הם קוראים להיאבק נגד הקמת קואליציית בנט-לפיד, הרב שלמה אבינר טוען כי צריך לשמוח על מה שיש, ולא לנסות להפילה: "איננו נמצאים בשמים, אלא בארץ שיש בה סיבוכים" | לאחר מכן הבהיר: "רק כתבתי שאם זה יקרה, זו לא סיבה להתייאש"

רב בציונות הדתית על ממשלת בנט-לפיד: "לשמוח על מה שיש"
הרב אבינר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שלפיד הודיע לנשיא המדינה כי על בידו להרכיב ממשלה, היום (חמישי) הרב שלמה אבינר, רב מוכר בציונות הדתית, רמז כי לא צריך להיאבק נגד הקמת קואליציית השינוי, ולאחר מכן הבהיר את דבריו.

"‏הממשלה החדשה אינה המיטבית. אבל אינינו נמצאים בשמים, אלא בארץ שיש בה סיבוכים", צייץ תלמידו של הרב אבינר בשמו, "משמח מאוד שלרה"מ יש כיפה, דבר היאה מאוד למדינה יהודית, אך כמובן לא די בכך".

"יש לשמוח על מה שיש, ויש לעמול לתקן את מה שאין. אין לנו להסתכל אחורה אלא קדימה. אשרינו שיש לנו מדינה. יש להודות לד' יומם ולילה", הוסיף.

לאחר מכן, הרב אבינר הבהיר: ‏"חס וחלילה, כתבתי עשרות פעמים שזה נורא. רק כתבתי שאם זה יקרה, זו לא סיבה להתייאש, אלא יש להיאבק נגד ממשלה רעה זו, בכל האמצעים הלגיטימיים ובמסירות נפש למען עמנו. אכן אם אבא מת, אין זה סוף העולם, אבל ודאי יש לעשות הכול כדי להצילו".

מוקדם יותר עשרות רבנים בציונות הדתית פרסמו מכתב, בו הם קוראים לפעול נגד קואליציית בנט-לפיד, זאת לאחר כמה שבועות ששתקו.

"אי אפשר להשלים עם המציאות שתקום ממשלה בישראל שתפגע בדברים היסודיים ביותר בענייני דת ומדינה", כתבו הרבנים במכתבם וציינו, "שהיו מקובלים מאז קום מדינת ישראל ועד היום על ידי כל ממשלות ישראל".

הם המשיכו: "אין ספק שבממשלה זאת יפגעו גם בענייני הביטחון, השייכים לעצם קיומנו, כאשר היא נשענת על תומכי טרור, וגם יהיו בה שרים שקוראים לבית הדין בהאג לחקור את מפקדי צה"ל על פשעי מלחמה".

"ממשלה זאת מנוגדת לחלוטין לרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באופן נחרץ בבחירות האחרונות. חייבים להשתדל ולעשות הכול כדי שממשלה כזאת לא תקום. זה לא מאוחר מדי. זה בהחלט אפשרי. נפעל ובעזרת ד' נצליח", הוסיפו הרבנים.

הרב שלמה אבינר נפתלי בנט יאיר לפיד הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד