ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

תבוסה מרה: בית המשפט 'זרק' את ההורים מרמות • הלם בשכונה

על תבוסה כזו לא חלמו הורי בנות בית הספר 'תבונות יעקב' גם בחלומותיהם השחורים ביותר: בית המשפט קיבל את עמדת העירייה, והורה לתת מנ"דים לבנות השכונה • חילוקי דעות חריפים בשכונה על המשך המאבק • וגם: העסקנים בדרכם לגרי"ש אלישיב • כל הפרטים

התלמידות ברמות יושבות בדשא. צילום: עזרא לנדא
התלמידות ברמות יושבות בדשא. צילום: עזרא לנדא


על תוצאה כזו לא חלמו וועד ההורים של בנות בית הספר 'תבונות יעקב' בשכונת רמות בירושלים. הם שניהלו מאבק עיקש כנגד החלטת העירייה לשכן אותם במנ"דים, חשבו כל העת כי בית המשפט יטה אוזן לטענותיהם, ויכריח את העירייה לתת להם את המבנה השנוי במחלוקת. אך בשעות הצהריים, התקווה התבדתה. בית המשפט 'זרק אותם מכל המדרגות', והשאיר אותם ללא פתרון לשנת הלימודים הקרובה.

וכך, בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים קיבל את עמדת עיריית ירושלים בעתירה שהגישו נגדה נציגי עמותת "תבונת יעקב" נגד ההחלטה להעביר את מבנה ביה"ס בשכונת רמות א' בירושלים לביה"ס אהבת ישראל, ודחה את טענות העותרים, כביכול, על ביזיון בית המשפט.

בפסק הדין שניתן היום (ב') פסק השופט יגאל מרזל כי "לאחר עיון בחומר שלפני ובתגובת המשיבים מסקנתי היא כי דין הבקשה להידחות. הסעד האופרטיבי (שבפסקה 28 לפסק הדין שלעיל) קבע כי על ועדת ההקצאות לקיים דיון בבקשה ולהחליט תוך פרק זמן שנקבע. וועדת ההקצאות התכנסה, היא קיבלה החלטה. היא אף אישרה את ההקצאה. היא בחרה להקצות 4 כיתות במבנה עצמו ו 6 כיתות במבנים ניידים. במובן זה קויים פסק הדין". עוד מוסיף כבוד השופט כי "ממילא אין מקום לנקוט בגינו הליך לפי פקודת בזיון בית המשפט.

מעיריית ירושלים נמסר כי ראש העיר מתוך אחריות כלפי כלל התלמידים בעיר, דאג לפיתרון קבע גם עבוד תלמידות "תבונת יעקב" ואף הושגה התחייבות תקציבית לכך ממשרד החינוך לבנייה כבר בשנת 2011. עד לפתרון הקבע, הוחלט על פתרון זמני אשר נותן מענה מלא וכולל הקצאת 10 כיתות לימוד כולל מבנים ניידים בסמוך אליהן. לצערנו בחרו נציגי העמותה שלא לקבל את החלטת העירייה ולנסות בכל דרך לסכל ולמנוע את הגשמת ההקצאה של כיתות הלימוד ל"תבונת יעקב".

ראש העיר, ניר ברקת, קורא לנציגי ההורים לגלות אחריות לתלמידות ביה"ס ולקבל את הפתרון המוצע, שיש בו משום מענה ראוי לצרכי בית הספר והתלמידות ולפעול מתוך מחויבות חינוכית וציבורית בימים אלה בהם התחילה שנת הלימודים.

אלא שההורים לא מתכוננים לשמוע לקריאת ראש העיר, ונערכים בשעה זו לקראת המשך המאבק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי עסקני השכונה שוקלים בשעה זו לפנות לגרי"ש אלישיב על מנת שיורה לנציגים החרדים לזמן ישיבה שלא מן המניין בעירייה, על מנת לבחון חלופות אחרות למקום לימודן של התלמידות. העסקנים שמסרבים לקבל את הכרעת בית המשפט, לפיה ילמדו הבנות במנ"דים, שוקלים להסלים את המאבק בימים הקרובים, אך נראה כי לעת עתה המאבק אבוד.

בשכונה נשמעים גם קולות אחרים. אחד ההורים החפץ בעילום שמו אומר ל'בחדרי חרדים': "הגיע הזמן לעשות סוף לסאגה הזו. יומיים לפני ראש השנה ולבנות אין איפה ללמוד. צריך לקחת את הפתרון של העירייה, ובא לציון גואל".

האם יימשך המאבק למרות הכל? או שבית המשפט הביא היום לסיום הפרשה? אנו נמשיך ונעקוב.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד