י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדואט שריגש מדינה

לאחר המופע המשותף: אברהם פריד ואביב גפן בראיון מיוחד

לאחר המופע המשותף נפנו השניים לראיון משותף שיתפרסם מחר ב'ישראל היום', בראיון חושף אביב גפן, למה לא שר את השיר בהופעות עד כה, ופריד סיפר על התגובות לשיתוף הפעולה עם אמן חילוני

לאחר המופע המשותף: אברהם פריד ואביב גפן בראיון מיוחד
אביב גפן//אברהם פריד צילום: פלאש90

בחודשים האחרונים, כחלק מהתהליך שעובר אביב גפן הנחשב לאחד הגדולים בזמר הישראלי, נוצר שיתוף פעולה בינו ובין אברהם פריד מגדולי הזמר החרדי, שיתוף פעולה שאף הוביל ליצירת שיר משותף 'בצורת'.

מוקדם יותר השבוע (שני) לאחר שהגבלות הקורונה הוסרו וההופעות התאפשרו ערך אברהם פריד מופע ענק בריכת הסולטן בירושלים. אל המופע הגיע גם אביב גפן שביצע יחד עם פריד את השיר "בצורת" כמו גם השיר "מי האיש החפץ חיים" כשגפן חובש כיפה לראשו לכבוד פסוקי התהלים.

לאחר המופע המשותף נפנו השניים לראיון משותף שיתפרסם מחר ב'ישראל היום', בראיון חושף אביב גפן, למה לא שר את השיר בהופעות עד כה, ופריד סיפר על התגובות לשיתוף הפעולה עם אמן חילוני.

בריאיון המשותף אומר גפן: "אני אדם שואל וספקן, אני אתאיסט, אבל הגיע הזמן לשלום, לכבד אחד את השני. הקורונה העצימה את הקרע בעם, את השסע הגדול הזה. מבחינתי, ישראל היא מארג עדין של אהבה. המון אנשים, אמונות ודעות. נורא נפרדנו, וחבל, אנחנו אחים בסוף".

פריד נשאל כיצד הגיב הקהל החרדי שלו לדואט עם הזמר שהפך במשך השנים לסמל החילוניות בציבור הדתי, והסביר: "אני חושב שקידוש השם שהשיר הזה יצר הוא דבר יותר חזק מכל ביקורת. היינו צריכים להיות אמיצים בהחלטה לבצע את הדואט הזה, אבל ידענו שבסופו של דבר הקהל יבין שזה צעד לאחדות, ובפרט בזמן שבו היינו, בכזה פירוד ובכזה חושך. דרך השירה פתאום יש אור".

אביב מצהיר: "הקהל הדתי מאוד אוהב אותי. אני כנראה הזמר החילוני שהם הכי אוהבים. אני גם לא עובד עליהם ולא משקר להם. לא אומר, 'אני שומר שבת עכשיו', והם מכבדים את זה. אני מגיע אליהם כאדם חילוני שמכבד אותם, וזה בעיניי שווה הכול. יש לי הרבה קהל בהתנחלויות וקהל של חובשי כיפה. השיח של השנאה - עליי הוא נמאס".

עוד הוסיף אביב: "הקהל שלי, מצידו, הגיב בהמון אהבה לשיר הזה שלי עם פריד, 'בצורת'. בכל הופעה, כל הקהל רוצה שנשיר 'בצורת'. אבל עד עכשיו סירבתי לשיר אותו בהופעות. אמרתי לקהל שנחכה שאברהם יגיע לארץ (דבר שנמנע ממנו עד עתה בשל הקורונה) ואז נשיר את השיר יחד. והנה, השבוע זה קרה".

אברהם פריד אביב גפן בצורת ריאיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד