י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המהדורה השבועית

לייבל'ה 'עלה בידו': כל הנייעס של השבוע האחרון

מה עשה דרעי במלון הפאר הירושלמי?; החיבוק יוצא הדופן בין הנשיא הנבחר לבכיר הגוראי; המחליף של דייטש תועד כאחד האדם בצרכניה השכונתית; הח"כ מ'דגל' שתועד עומד בתור במזנון; מה עשה יועצו של רה"מ נתניהו בשעת לילה בבני ברק?; וגם פאפראצ'י השבוע: גושן וריבו בתיעוד מיוחד

לייבל'ה 'עלה בידו': כל הנייעס של השבוע האחרון
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע היה נרגש מתמיד לאחר שכל הזמן שינן לעצמו "יעלה בידו", או אולי "לא יעלה בידו", לייבל'ה באמת כמעט אמר את זה בתפילת שמונה עשרה מרוב הלחץ שהפעילו במחנה השינוי על מדינה שלמה, האם יאיר לפיד יצליח בסוף באמת לומר "עלה בידי".

לייבל'ה התבשר בסוף השבוע כי צפוי מחסור חמור בקוגלים. לאחר המחסור הגדול עם החזרה הליטאית לבתי הכנסת, מתברר כי רק השבוע רבני הציונות הדתית והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו החליטו לקרוא לציבור לקיים אירועי הודיה בשבת הקרובה על החזרה לבתי הכנסת לאחר הקורונה, הגבאים יודיעו על הגשת כיבוד אחרי התפילה בשבת בבוקר, ככל הנראה לא יהיה מחסור כי כפי שלייבל'ה יודע, הקידושים בדתי לאומי הם פרומיל מהקידושים אצל החסידים והליטאים.

מצד שני לייבל'ה מרגיש שזה כמו מסע הסברה סמוי של הצינות הדתית נגד בנט כשעורכים כנסים בכל השבתות בבתי הכנסת, אבל מה זה לעומת ההודיה על החזרה לבתי הכנסת.

בסוף השבוע לייבל'ה שמע כי לאחר למעלה מעשור כעורך ראשי של עיתון "מרכז העניינים" העיתונאי המיתולוגי והוותיק ביותר במגזר מי שערך את 'יום השישי' ועוד ועוד פורש מהמקומון.

בהודעה שפרסם נחשוני נכתב: "אני מודה לאכסניה על העבודה המשותפת שהצעידה את העיתון לקדמת התקשורת החרדית ומאחל הצלחה למשמרת הנכנסת".

לייבל'ה גם מאחל הצלחה לר' יצחק ולמשמר הנכנס העיתונאי המוכשר שניאור ובר שגם הוא כמו רבים מהעיתונאים החרדים בוגר אתר 'בחדרי חרדים'.

לאחר שבעים ומשהו של אירועי שבע ברכות שנחגגו לבתו של השר דרעי יו"ר ש"ס, החל מבני ברק וירושלים ועד באר שבע בדרום וקיסריה בצפון, ראה לייבל'ה בצהרי רביעי את השר דרעי נבלע בתוככי מלון וולדורף אסטוריה בירושלים, האם גם שם נחגגה שמחת שבע ברכות? לאלו שלא הספיקו לייבל'ה לא בדק.

מי שנכנס השבוע לשמש כחבר מועצת העיר ירושלים הוא יענקלה הלפרין במקומו של יוסי דייטש כפי הרוטציה, גם בשבוע הראשון לכהונתו הוא לא מוותר ונצפה רוכש את צרכי השבת לבדו ללא עוזרים ומשמשים.

השבוע לייבל'ה מלא בשמחה על בחירתו של הנשיא ה-11 של מדינת ישראל ובכנסת הייתה תרחשות גדולה. אמנם הניצחון לא נרשם על שמו של "יחצ"ן חרדי" כדוגמת הניצחון של קודמו רובי ריבלין על מאיר שטרית אך בהחלט יש לומר כי בוז'י הוא חביבם של החרדים שנתו לו תמיכה על מלא.

בזה אחר זה הגיעו החרדים לברך את הרצוג בכנסת לאחר הניצחון, מוטי בבצ'יק האיש החזק ביותר אצל ליצמן ולא רק, שנראה השבוע עומד מאחורי הרבי בכל האירועים הדרמטיים בגור ובעלזא, נצפה מתברך בחמימות ואף ברגע וידאו נדיר נראה חיבוק בין הרצוג ובבצ'יק.

אפרופו בבצ'יק וגור, השבוע הוא נצפה מתדרך את ראש העיר משה ליאון בבית המדרש החדש של החסידות שבנייתו מושלמת בימים אלו, היה זה בשבע ברכות לנכד הרבי לשם הגיע משה ליאון באורח נדיר להשתתף ואף קיבל ברכה מהרבי.

גם דוד וורצמן האיש שלנו אצל סגן השרה אורי מקלב, נצפה מברך בחביבות את הנשיא החדש, שהינו גם בנש"ק של רב ראשי וגם בן של נשיא.

שבי רפפורט החרדי של בוז'י שעבד קשה מאוד, נראה מחויך במסדרונות הכנסת עוד לפני ההצבעה הגורלית.

את היועץ תקשורת של ח"כ יעקב אשר – יהודה רוסט ראה לייבל'ה ברגע של חיוכים עם גדול הפרשנים בישראל עמית סגל שהגיע חגיגי לכנסת לרגל יום בחירת הנשיא.

ולאחר שהוסרו כל המגבלות של הקורונה ראה לייבל'ה את יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ יצחק פינדרוס עומד בתור במזנון ללא עקיפה וללא עוזרים.

וברגעים האחרונים בכדי לנסות למצוא פתרונות נגד הקמת ממשלת השינוי ראה לייבל'ה ברחוב רשב"ם בבני ברק התכנסות מיוחדת בשעת לילה. טופז לוק מלשכת ראש הממשלה, העיתונאי ישראל כהן המקושר חזר לבלפור, יחד עם שלומי פולק ואלי גפני הבן של. 

אפרופו ישראל כהן, מתברר כי ישראל לא רק מקורב לראש הממשלה וגם אצל נשיא המדינה החדש הוא זוכה לקרבה חזקה, לאחר שנצפה ערב הבחירות מגיע לתדרוך מיוחד אצל הרצוג שאמר לו בדיוק כמה קולות יבחרו בו.

בשבת האחרונה ראה לייבל'ה בבית הכנסת במנהרות הכותל המערבי שנתרם על ידי קרן 'דלק' ויצחק תשובה, את ח"כ יצחק פינדרוס חזן בתפילת שחרית. הגבאי היזם החרדי בירושלים נחום רוזנברג כיבד בעלייה לתורה את ראש עיריית ירושלים משה ליאון ואליהו ארנד מאגודת 'למענכם' ו'זק"א ישראל'.

דובר הרבנות הראשית לישראל עוה"ד קובי אלתר נצפה השבוע כשהוא יוצא לשירות מילואים. למרות המילואים קיבלנו הודעות מהרבנים הראשיים והראש"ל הגר"י יוסף.

מי שנצפה בצומת של ישיבת מיר הוא העיתונאי אבי רבינא שנצפה אחרי סדר א' סוחב שקיות עם סלטים וכל מטעמים מהמסעדה של מוטי קרויזר. לייבל'ה בטוח שהיה טעים.

לאחר שנצפה יותר מידי בארץ הוא העיתונאי שלנו פה ארי קלמן שנצפה בליל שישי טרוד בטשולנט של יוסלה יחד עם רפי פרלשטיין ויחיאל אברהם. 

אפרופו, מיר וכו' לייבל'ה נזכר כי בשולי החתונה הגדולה בבעלזא הוא ראה את המשפיע מישיבת מיר הרה"ח ר' אליקים שטארק מגיע עם שתי חוברות 'משנה ברורה' לחפ"ק של מארגן החתונה הרשל למברגר ודחק בקמב"ץ בית האדמו"ר, זאבי פרקש, להתיישב עמו יחד ללימוד היומי לאחר שלושה ימים ללא שינה. 

לאחר שמעמד הכנסת ספר התורה המפורסם של העיתונאי בני רבינוביץ נדחה עקב הטילים, השבוע לייבל'ה פגש אותו מתאמץ ביתר שאת לשטוף את רכבו. צפו בתיעוד נרחב.  

בחתונה הגדולה בהיכל הספורט רוממה בחיפה שם חיתנו חצרות ויז'ניץ וסערט ויז'ניץ, נצפה סגן ראש עיריית בני ברק שיקי מנדל מתברך מהרבי מסערט ויז'ניץ לאחר שעזר רבות לשמחה. השבת יגיע שיקי לחיפה יחד עם המשב"ק שטנגר והערשל כץ בשליחות הרבי. 

ובעוד מנדל ישהה בחיפה, לייבל'ה שמע שחנוך זייברט המ"מ של בני ברק שכמעט ולא טס בשנת הקורונה יטוס לשהות בקרעסטיר שבהונגריה במסגרת שבת היתומים של ילדי גור. 

ברגעים אחרונים לפני המעמד העולמי כתיבת 45 ספרי תורה לע"נ קדושי מירון, נצפה המפיק האגדי מוטי רבינוביץ מטיפ הפקות בפינישים האחרונים.

יו"ר דגל התורה בית שמש המשנה לראש העיר וממונה תיק גיל הרך ישראל סילברסטין, נצפה השבוע סוגר פינות לפני כינוס המליאה בעיר עם שלום אדרי ושלום שטרית האנשים החזקים בליכוד בית שמש. בישיבת המועצה הליכוד ויהדות התורה עשו יד אחת במגוון סעיפים.

ועדיין בבית שמש, בארגון החסד הגדול בעיר 'עזרת אחים' של איש החסד אברמי קאפ הגדול מוכלם, חנכו השבוע בית הילד המיוחד ברמה ד' בהשתתפות סגן ראש העיר משה שטרית ויוסי גולדהירש חבר מועצת העיר.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים צוריאל קריספל העושה רבות למען שוכני עפר בעיר הקודש, נצפה השבוע בסיור בציון 'אור החיים', לקראת ההילולא ההמונית הצפויה להיערך בתאריך טו' תמוז.

ויש גם פפארצ'י מיוחד להשבוע: היוצר נתן גושן והזמר ישי ריבו נצפו ברחובות ירושלים.   

ויש גם אלו שמתכנסים לסיים את הש"ס: במלאת השלושים להרוגי אסון מירון התכנסו חברי מערכת 'חדשות הסקופים' קו הנייעס הגדול במגזר החרדי, מי שניצח על מאכלי השבת במקום ומיטב הבשרים היה 'איפה יוסל'ה' שהיה עסוק בלדאוג לצו'לנט ומטעמים יהודיים לאחר שסיימו את כל הש"ס.

ובמסגרת פינת על הבר: מפיק האירועים לייבי אמזל ואמן הרגש שלוימי ברנשטיין נצפו על הבר במשרדים החדשים של 'בחדרי חרדים' בבני ברק.

את הצלם שלנו ישי ירושלמי תפס לייבל'ה מתרגש משגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל חאג'ה שהגיע לבקר את נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן בביתו, ביקור היסטורי ומיוחד, ירושלמי קיבל בלעדיות על המפגש והתמונות כיכבו בכל מקום.

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי מתברך בחמימות רבה מהאדמו"ר מקאליב, אשר הגיע לשמחה בקרב אחד מחסידיו בדרום הארץ.

לייבל'ה לא ויתר השבוע על ניו יורק: בחתונת ויז'ניץ שהתקיימה בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין ראה לייבל'ה את העסקן חיים מאיר מרקוביץ קמב"ץ החסידות בארה"ב, שבדק את במת הכבוד שהכול עומד כפי הורות מהנדסי הבטיחות.

מי שהגיע מהארץ לתעד את השמחה, הוא צלם החצר יהושע פרוכטר שהחברים והנגידים הפתיעו אותו ביומולדת במסעדת לופט היוקרתית בבורו פארק. מרוב בשר ופינוקים פרוכטר כמעט שבר את הדיאטה.

בבית החיים במונסי פגש לייבל'ה את המפיק האגדי של ניו יורק החרדית יוכי פליישמן, כשהוא נערך לקראת עוד שורת הפקות ובהן הילולת הרבי מחב"ד זצ"ל בג' תמוז.

לאחר מכן תרם לייבל'ה לר' זושא שמלצר (אחיו של הזמר ליפא) שחילק דיסקים של סיפורי צדיקים על הרבי הקדוש מריבניץ.

אפרופו צלמים בלונדון, לייבל'ה הלך לקנות אוזניה במנהטן שם פגש את הצלם אלי קובין מישראל שבא לעשות שופינג בארץ. לייבל'ה תיעד אותו כ'פיל בחנות חרסינה' בוחן כל עדשה ועדשה.

מי שכבשו את לונדון היו הזמרים החסידיים מהארץ: הזמר מנדי וייס הגיע ללונדון ויחד עם גיסו הנגיד הרשי גרין הגיעו לבקר את האיש שלנו בלונדון שלומי טורנהיים שכבש את כל הסטטוסים במגזר החרדי.

השבוע גם נצפה בלונדון הזמר ארל'ה סמט בבית המדרש של ביאלא, שם פגש את הזמר העולמי שלומי גרטנר ואת הזמר שמילי שטיינמץ (אח של ברוך שלנו מויליאמסבורג).  

ולפינת המזל טובים השבועית והשבוע שרשרת שמחות גדולה:

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב אשר לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבנו ישי אשר.

ברכת מזל טוב לח"כ יצחק פינדרוס יו"ר סיעת יהדות התורה, לרגל שמחת הולדת נכדו בן לבנו יוני פינדרוס.

ברכת מזל טוב לחזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט, לרגל נישואי בנו בשעה טובה עם בת הנגיד שלמה טייטל. החתונה שהועברה לירושלים, זכתה להשתתפות הרבי מגור לצד רבנים ואישי ציבור נוספים.

ועוד שמחות בגור: ברכת מזל טוב לר' יהודה כהן ‏מנכ"ל מוסדות טאלנא באשדוד, לרגל שמחת נישואי בתו. מי שהגיע לפאר את השבע ברכות היה הרה"צ רבי דוד אלתר בן האדמו"ר מגור שכבש את השמחה.

ברכת מזל טוב ליהושע הערש פרידמן העורך המו"ל של עיתון 'דער איד' לרגל שמחת אירוסי בתו. יהושע הוא בנו של המשב"ק ר' משה גאבע ולשמחה הגיע הרבי מסאטמר. לייבל'ה מגיש תמונות מהשמחה.

ברכת מזל טוב לנחום גיטלר סגן ראש עיריית מודיעין עילית לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בעיר מודיעין עילית.

ברכת מזל טוב לטוביה פריינד סגן ראש עיריית מודיעין עילית ומעורכי המודיע-תורני, לרגל שמחת נישואי בתו, מי שהגיע לשמחה היה הגרב"מ אזרחי שאמר לטוביה לאחר שראה את בחורי ישיבת קרלין בריקודים: "אלו שנפלו מהפרנצ'ס? ממש לא ניכר עליהם, כזו שמחה גדולה, נאמר 'כי בשמחה תצאון'. בשמחה יוצאים מכל הצרות".

ברכת מזל טוב לפנחס הומינר חבר מועצת העיר רחובות ומחזיק תיק הכספים, לרגל שמחת נישואי בנו בה' תמוז. אוזן לחשה ללייבל'ה כי החתונה תתקיים באולם החדש בקרית קרעטשניף ברחובות.

ברכת מזל טוב לשוקי דויטש חבר מועצת קרית יערים טלז סטון ונציג 'דגל התורה' במועצה לרגל שמחת הברית לבנו השבוע.

ברכת מזל טוב לשלמה רוטשילד מנכ"ל בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, לרגל נישואי בתו השבוע עם בנו של הגר"נ פלונ'צק מראשי ישיבת גרודנא באר יעקב.

ברכת מזל טוב לאיש היח"צ יעקב פריימן לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב למאיר מורגנבסר מנהל רשת מוסדות 'דרכי יושר' (שפותים גם מוסד באופקים) לרגל שמחת נישואי בנו השבוע באולמי סיטי טאואר עם בת איש החסד דוד לבקוביץ.

רגע מעניין נרשם סמוך לחצות עם הכרזת גוש השינוי כי "עלה בידי", הגיע ח"כ משה גפני שהתקבל ע"י יוסי ברגר ויהודה גלילי בשירת אופוזיציה של "עוצו עצה" ו"ד' יילחם לכם ואתם תחרישון".

ברכת מזל טוב לפרקליט הבכיר משה אוסדיטשר לרגל שמחת הולדת הנכדה השנייה. לייבל'ה יודע שמשה לא מזדקן כל כך מהר, אלא רק נהיה יותר צעיר וכמו שכתב בטוויטר: "זהו אני סבא בקבע, איך אני מתרגש".

ברכת מזל טוב לאיש העסקים ר' חיים ניימן בעל 'שערי רווחה' ומחשובי חסידי דאראג, לרגל משחת נישואי בנו בשעה טובה. לשמחה הגיע האדמו"ר מדאראג.

ברכת מזל טוב לר' מרדכי שמואל קאהן משב"ק האדמו"ר מסקולען, לרגל נישואי בנו הערב.

ברכת מזל טוב לזמר שרוליק ורדיגר לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשכונת בורו פארק בברקלין. ברכת מזל טוב גם לסבא הגדול ר' מנדי ורדיגר.

ברכת מזל טוב ליו"ר 'הצלה' אושי שלומוביץ האח המסור של גדולי ישראל בכל עת, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה או כמו שכתבו בסאטמר "ברכת מזל טוב לידידינו הרה"ח ר' אשר לעמיל שלאמאוויטש הי"ו יו"ר ארגון הצלה אין ארץ הקודש לאירוסי בנו".

ברכת מזל טוב למוישי לנדסמן מנהל תפעול קשר ב'איחוד הצלה' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. לייבל'ה שולח את כל הברכות בשם כל החברים.

ברכת מזל טוב לר' מאיר דייטש מבעלי מסעדת דייטש המיתולגית במאה שערים ומחסידי סאדיגורה, לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה השבוע. לייבל'ה יודע שהשניצלים נשארו אותו דבר למרות השמחה הגדולה.

ולסיום, לייבל'ה משגר כאן תנחומים לעורך החדשות ב'יתד נאמן' אריה זיסמן ובעל הטור הנקרא 'מקור נאמן' על פטירת אביו הרב יוסף זיסמן זצ"ל, מחשובי הקהילה החרדית בפתח תקווה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד