ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אעשה הכול כדי שזה יצליח"

הושלם המהלך להחלפת יו"ר הכנסת; בנט ריכך את ח"כ ניר אורבך

במחנה השינוי נכנסו ללחץ הבוקר עם משיכת החתימה של ח"כ ניר אורבך מהמסמך שדורש את החלפת יו"ר הכנסת ולצורך כך גייסו את חברי הרשימה המשותפת שחתמו על מסמך להחלפת היו"ר ושיגרו ליריב לוין | אורבך לאחר פגישתו עם בנט ברעננה: "אעשה הכול כדי שזה יצליח"

הושלם המהלך להחלפת יו"ר הכנסת; בנט ריכך את ח"כ ניר אורבך
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לאחר שהבוקר (חמישי) ניסו ללא הצלחה להוציא לפועל הליך מינוי יושב ראש כנסת שבדרך כלל מתמנה חצי שעה קודם השבעת הממשלה, בשעה האחרונה הושלמה תחילתו של ההליך באמצעות תמיכה של הרשימה המשותפת.

הבוקר הציגו ביש עתיד חתימות של 61 נציגים שמבקשים למנות יושב ראש כנסת חדש, כשהם מציעים את חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד, אלא שאז הודיע חבר הכנסת ניר אורבך כי הוא מסיר את חתימתו ועצר את ההליך.

בעקבות הודעת אורבך, נכנסו במחנה השינוי ללחץ מכך שאורבך יתנגד בוודאות להקמת ממשלת השינוי שמתוכננת להישבע אמונים בכנסת בימים הקרובים, לצורך כך נועד בשעות הצהרים בנט עם אורבך בביתו ברעננה לישיבה ממושכת. ולאחריה כתב כי "יעשה הכול כדי שזה יצליח", אך לא פירט אם יתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת ובממשלה החדשה.

בהמשך, בליכוד חשפו כי הושלם הליך החלפת יושב ראש הכנסת, כאשר במקום אורבך, נציגי 'הרשימה המשותפת' חתמו על מסמך שדורש להעלות ביום שני את מינויו של מיקי לוי לתפקיד יושב ראש הכנסת הקבוע.

"הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו"ר הכנסת מהימין", טענו בליכוד, "מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם".

העובדה שהליכוד חשף את המסמך ולא יש עתיד  מלמדת כי יש מי שניסה להסתיר זאת. "עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו ״עלה ידי״ ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה", טענו בליכוד.

עוד הוסיפו ופנו לאנשי הימין בממשלת השינוי הצפויה: "גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי ״תקווה חדשה״ וחברי ״ימינה״ - התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם".

ניר אורבך מסר בתום הפגישה עם נפתלי בנט: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות", לדבריו, "הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל".

עוד הוסיף אורבך והבהיר: "אעשה הכול כדי שזה יצליח". אך אורבך סרב  לומר שיתמוך בממשלה או בהחלפת יו"ר הכנסת. אורבך גם תקף את הליכוד:
"אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

גורמים בימינה אמרו כי לא יסתמכו בקולות רע"מ וימתינו עם מהלך החלפת יושב ראש הכנסת בסמוך להשבעת הכנסת.

ניר אורבך נפתלי בנט יריב לוין הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד