כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גופות מחבלים נשלפות מחורים

מפקד פיקוד דרום: "מוכנים לשלב הבא של המבצע"

מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו התייחס בשיחה עם הפרשן אלון בן דוד למבצע 'שומר החומות' ורמז: "השלב הראשון של המבצע הסתיים - אנחנו מוכנים לשלב הבא"

מפקד פיקוד דרום: "מוכנים לשלב הבא של המבצע"
הפגזה של צה"ל לעבר עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשבועיים לאחר תום מבצע "שומר החוומת", מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו אמר כי "השלב הראשון של המבצע הסתיים - אנחנו מוכנים לשלב הבא".

טולדנו סיפר בשיחה עם הפרשן הביטחוני של 'חדשות 13', אלון בן דוד, כי צה"ל סיכל פעילים ובכירים של חמאס והג'יהאד האסלאמי בתוך המנהרות, ולמרות שנפגעו גם יכולות תלול מסלול של ארגוני הטרור הללו, "זה לא מספיק".

לדבריו, "הכול תלוי במציאות הביטחונית. אם היא תהיה אם היא תהיה משופרת או לא. הרעיון כשיוצאים למצבע כזה הוא למצות אותו. אנחנו מבינים את העומס שמבצע כזה יוצר על האזרחים, ובוודאי בעורף, לכן כשכבר מתחילים במצבע כזה צריכים למצות את זה. אם הצלחנו בשלב הזה – מה טוב. ואם לא – נצטרך להמשיך".

מפקד פיקוד הדרום אמר כי ארגוני הטרור ברצועה "באו לצוק איתן 2 - אנחנו באנו למבצע חדש. אני סבור שבמבצע זה התחלנו מהסוף. שמנו מהר את הכלים הגדולים שבדרך כלל מופעלים רק בשלבים יותר מאוחרים של מבצע צבאי".

בהתייחסות למספר המחבלים שחוסלו הוא אמר: "אני לא רוצה לנקוט במספר מדויק של פעילי חמאס שנהרגו אבל ככל שעובר הזמן אנחנו רואים עוד ועוד פעילים שנשלפים מחורים מתחת לאדמה. אני מניח שתוך שבוע-שבועיים התמונה תהיה בהירה יותר".

לדברי טולדנו, צה"ל ניהל את המבצע בצורה שונה מקודמיו ובאופן יותר אגרסיבי וקטלני. "מיד ביום הראשון עם שלילת יכולת הפשיטה של החמאס. הוא בא וניסה להוציא שתי פשיטות והם הושמדו מיד. כ-20 פעילים הושמדו עוד כשהם בתוך המנהרות". כמו כן, ביום השלישי למבצע התחילו עם חיסולים ממוקדים לבכירי ארגוני הטרור ברצועה, אך המפקד הודה כי במערכת הביטחון קיוו לחסל בכירים בדרגה גבוהה יותר.

לסיום הוא נשאל בעניין החזרת החללים שנמצאים בשבי חמאס: "המדינה מחויבת להחזיר את הבנים הביתה. צה"ל ובראשו הרמטכ"ל מחויב להחזיר את הבנים הביתה. אני מקווה שהמבצע האחרון שיפר את המצב בהקשר הזה", דברי אליעזר טולדנו.

אלוף פיקוד דרום שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד